Ymmärrätkö sinä Twitteriä? Väärinkäsitysten määrä pakotti yhtiön selittämään

Käytätkö sinä Twitteriä? Osaisitko selittää nopeasti asiaan perehtymättömälle, mistä palvelussa on lopulta kyse? Nähtävästi monet eivät osaisi, vaikka sinisävyinen lintubrändi onkin tuttu useimmille. Tämän vuoksi Twitter on nyt päättänyt juurta jaksaen selittää, mitä tarkoitusta varten Twitter on olemassa.

Twitter-blogissa kerrottiin eilen uusista tutkimuksista, joiden mukaan jopa 90 prosenttia ihmisistä ympäri maailmaa tunnistaa palvelun brändin. Kyselyiden perusteella Twitteriä käyttävät yhtiöt ja merkkihenkilöt ovat tunnistettavuuden takana. Lisäksi palvelua käyttäville tuntui olevan hyvin selvää, miksi Twitter on heille tärkeä.

Yhtiö kohtasi kuitenkin ongelmia jutellessaan ihmisille, jotka eivät käytä Twitteriä. Tutkimuksissa nousi esiin kaksi pääteemaa. Ensinnäkin useat ihmiset luulivat Twitterin olevan sosiaalinen mediapalvelu, jolla pidetään yhteyttä ystäviin ja perheenjäseniin. Lisäksi moni koki, että Twitter-käyttäjän tulisi twiitata itse päivittäin ja että palvelun pariin ei kannata lähteä, jos ei ole mitään sanottavaa.

Näistä syistä Twitter on käynnistänyt laajan kampanjan, jonka tarkoituksena on korjata väärinkäsityksiä Twitteristä. Facebook-tyylisen yhteydenpidon sijaanhan palvelu pyrkii paikaksi, jonka avulla pysytään perillä maailman tapahtumista. Oli kyseessä sitten tuoreimmat uutiset, viihde tai urheilu, Twitter haluaa koota mahdollisimman nopeasti tiedot ja kommentit yhteen paikkaan. Nähtäväksi jää, lisääkö palvelun avaaminen kysyntää tai kiinnostusta käyttäjien keskuudessa.

See what's happening: https://t.co/ChbWRrSJyKhttps://t.co/r9AZd9rzI3

— Twitter (@twitter) July 25, 2016

comments powered by Disqus