Volkswagenin pikkupaku uudistui Transporterin imussa

Caddy on pienen kokoluokan pakettiauto. Hieman yli puolet autoista myydään kuitenkin tilavina 7-paikkaisina tila-autoina.

Volkswagen Caddy on isoveli Transporterin tapaan luokkansa myydyin auto meillä Suomessa. Myynti on kuitenkin hieman hiipunut ja siihen haetaan piristystä neljännen sukupolven esittelyn myötä. Laajalla mallistolla haetaan uusia asiakkaita sekä ammattiautoilijoista että tilavaa autoa tarvitsevista perheistä.

Edeltäjään verrattuna ulkonäkö on saanut aavistuksen terävämmän ilmeen. Sisällä onkin tapahtunut enemmän, sillä koko moottorivalikoima on päivittynyt EURO6-päästönormit täyttäväksi. Transporterin tapaan teholukemat ovat nousseet, kulutukset ovat pienentyneet ja sen myötä hinnat pysyneet edeltäjän tasolla tai jopa laskeneet.

Viihtyvyydestä pitävät huolen uuteen Caddyyn saatavat Volkswagenin uusimmat multimediajärjestelmät. Turvallisuutta parantavat kattava valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä.

Sekä pakettiauto että henkilömalli ovat saatavissa kahtena eri koripituutena. Pakettiautomallin tavaratilan pituus on parhaimmillaan 2,25 metriä ja kokonaistilavuus 4,7 kuutiota. Kantavuutta Caddy tarjoaa luokassaan hyvän 930 kiloa ja vetomassa on parhaimmillaan 1 500 kiloa. Henkilöautoina molemmat koripituudet ovat saatavana 5- ja 7-paikkaisina versioina.

Moottorivaihtoehtoja on kaikkiaan tarjolla seitsemän. Niistä neljä on 2,0-litraisia dieseleitä (55-110 kW/75-150 hv), kaksi bensiiniä (62-92 kW/84-125 hv) sekä yksi maakaasuvaihtoehto (81 kW/110 hv). Lisäksi yhden bensakoneen ja kahden dieselin yhteyteen voi valita kaksoiskytkinautomaatin ja 90 kW tehoisen dieselin saa myös nelivetoisena.

Uusien Caddy-pakettiautojen hinnat alkavat 24 162 eurosta. Henkilöautoversio on muutamia satasia kalliimpi mallista riippuen, ja pidempi Maxi-koriversio tuo hintaa lisää noin 2 700 euroa.

comments powered by Disqus