Mercedeksen C-sarjan mallisto laajenee plug-in-hybridillä ja uudenlaisella AMG-vaihtoehdolla

Uuden C-sarjan hinnastosta löytyy dieselhybridi C 300 BlueTEC HYBRID, ja maaliskuussa mallistoon tulee mukaan ladattava C 350 PLUG-IN-HYBRID. Malli tulee tarjolle sekä sedanina että farmarina. Polttomoottorina siinä toimii 2,0-litrainen 155 kW (211 hv) tarjoava bensiinimoottori, jonka parina löytyy 60 kW tehoinen sähkömoottori. Järjestelmän kokonaisteho on 205 kW (279 hv) ja vääntö 600 Nm. Näiden avulla pistokehybridillä kiihdytys sataseen kestää 5,9 sekuntia. Vaihteistona toimii tuttuun tapaan muissakin Mercedeksen hybrideissä oleva 7G-Tronic –automaattivaihteisto.

Vesijäähdytteisen litiumioniakun kapasiteetti on 6,2 kWh ja se painaa noin 100 kiloa. Tavaratilaa akuston sijoittamisen jälkeen sedanista löytyy 335 litraa ja farmarista 350 litraa, joista jälkimmäisen tilaa voi kasvattaa 1370 litraan kaatamalla takapenkit. Akkujen energia riittää keskimäärin noin 31 kilometrin ajoon pelkällä sähköllä ja tämän avulla yhdistetty EU-kulutus on vain 2,1 l/100km ja CO2-päästöt 48 g/km. Akuston lataamiseen menee nopeimmillaan noin 1 tunti 45 minuuttia.

Toinen täysin uusi lisä mallistoon on C 450 AMG 4Matic. Esimerkiksi Audin S-sarjalaisiin verrattavissa oleva malli sijoittuu normaalin malliston ja tehokkaimpien AMG-mallien väliin. C 450 AMG:ssä riittävän suorituskyvyn takaa 3,0-litrainen ahdettu V6-moottori, joka tarjoaa 270 kW (367 hv) tehon ja 520 Nm väännön. Vaihteistona toimii niin ikään 7-portainen automaattivaihteisto ja nelivedon voimanjako on takavetopainotteinen suhteessa 33:67 etu- ja taka-akselin välillä. Vaikka kyseessä ei olekaan täysiverinen AMG-malli suorituskyky riittänee useimmille; sedan mallisena auto kerkeää sataseen 4,9 sekunnissa ja huippunopeus on rajoitettu lukemaan 250 km/h.

C 350 PLUG-IN-HYBRID tulee liikkeisiin maaliskuussa ja C 450 AMG 4Matic saadaan markkinoille kesällä.

comments powered by Disqus