Uusi Jeep Avenger 4xe – hauska hybridineliveto maastoajoon ja kaupunkielämään

Jeep juhlistaa seikkailuperintöään uudella Jeep Avenger 4xe -mallillaan.

Tämä uusi 4xe-malliversio jatkaa Avengerin menestystarinaa Jeepin mallistossa, tarjoten suorituskykyä ja Jeepin perintöä nelivetoisena SUV-merkkinä. Jeep on sitoutunut suorituskyvyn ja sähköistymisen edistämiseen globaalisti, ja Avenger 4xe tuo hauskuutta, vapautta ja lisää Avengeria maailmaan.

Eric Laforge, Jeepin Euroopan toimintojen johtaja, kommentoi: ”Avenger on yksi Euroopan suurimmista menestystarinoista: mallilla on yli 90 000 tilausta, joista melkein 30 % on täyssähköisiä. Tämän menestyksen myötä Avenger 4xe:stä tulee uusi mittatikku B-SUV-segmentissä – se näyttää uniikilta, tarjoaa huippuluokan suorituskykyä ja henkii koko Jeepin perintöä nelivetoisuudellaan”.

Teknologia ja voimansiirto

Jeep Avenger 4xe on varustettu täysin uudella 48 voltin hybridijärjestelmällä, jossa yhdistyvät 136 hevosvoimaa tuottava 1,2-litrainen bensiiniturbomoottori ja kaksi erillistä 21 kW sähkömoottoria. Polttomoottori ja etusähkömoottori on yhdistetty uuteen 6-vaihteiseen kaksoiskytkentävaihteistoon, joka mahdollistaa saumattoman ajokokemuksen. Järjestelmä mahdollistaa myös lyhyet ajomatkat pelkällä sähköllä ja tarjoaa lisätehoa kiihdytykseen E-Boost-toiminnon avulla Sport-ajotilassa. Uuden järjestelmän kokonaisteho on 136 hevosvoimaa, huippunopeus 194 km/h ja kiihtyvyys 0-100 km/h 9,5 sekunnissa.

Jeep Avenger 4xe

Maasto-ominaisuudet ja ajomukavuus

Avenger 4xe:n nelivetojärjestelmä on suunniteltu tarjoamaan suorituskykyä kaikissa olosuhteissa. Järjestelmä mukautuu tilanteen mukaan: matalissa nopeuksissa neliveto on jatkuva 50:50-suhteessa, keskinopeuksilla taka-akselin veto aktivoituu tarvittaessa ja yli 90 km/h nopeuksissa auto on etuvetoinen. Tämä takaa optimaalisen pidon ja polttoainetaloudellisuuden. Selec-Terrain-toiminto mahdollistaa kuljettajan valita parhaan ajotilan, kuten Auto, Snow, Sand&Mud ja Sport. Avenger 4xe:ssä on normaalia Avengeria 10 mm korkeampi maavara (210 mm) ja sen kahluusyvyys on jopa 400 mm.

Avenger 4xe kykenee nousemaan jopa 40 % kallistuksen omaavia nousuja sorapinnalla ja 20 % nousuja ilman etuakselin pitoa. Se mahdollistaa pääsyn paikkoihin, joihin muut autot eivät yllä, ollen samalla ympäristöystävällinen ja nykyaikainen auto. 4xe:n taka-akselilla on 22.7:1-välityssuhde, joka mahdollistaa jopa 1 900 Nm väännön yksittäiselle takapyörälle, taaten etenemiskyvyn maastossa.

Muotoilu ja sisustus

Avenger 4xe:n muotoilu on sekä ulkoa että sisältä ominaista Jeepille. Uusi malli tarjoaa kaksi uutta varustetasoa: Upland ja Overland. Sisätilat on suunniteltu tarjoamaan mukavuutta ja käytännöllisyyttä kestävillä ja helposti puhdistettavilla materiaaleilla. Uudistetut sumuvalot sijaitsevat ylempänä ja ulompana, ja kattokaiteet sekä vetokoukku sopivat Jeepin maastohenkiseen tyyliin. Etu- ja takapuskurit on tehty materiaalista, jossa pienet naarmut eivät näy, ja etupuskuri paljastaa etupyörät tarjoten lisäturvaa kivisessä maastossa. Myös rekisterikilpi, maskin alaosa ja etututka on suojattu paremmin.

Vakiona Avenger 4xe:ssä tulevat M+S-renkaat, mutta lisävarusteena on saatavilla All Terrain 3PMSF -maastorenkaat, jotka parantavat pito-ominaisuuksia haastavissa maasto-olosuhteissa. Avengerin maastokyvyt ovat entistä paremmat: lähestymiskulma on 22°, ylityskulma 21° ja jättökulma 35°.

Avenger 4xe

Vieläkin hauskempi

Jeep Avenger 4xe on suunniteltu vastaamaan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin yhdistämällä Jeepin ajaton muotokieli käytännöllisyyteen, huipputeknologiaan ja verrattomaan ajokokemukseen. Tämä malli viehättää erityisesti ulkoilusta ja urheilusta nauttivia, mutta se sopii myös kaupunkilaisille, jotka tarvitsevat kompaktia autoa arjessaan ja nauttivat seikkailuista viikonloppuisin.

Jeepin legendaariset neliveto-ominaisuudet ovat ottaneet valtavan teknologisen harppauksen Avenger 4xe:n myötä. Taka-akselilla on 22.7:1-välityssuhde, joka mahdollistaa jopa 1 900 Nm väännön yksittäiselle takapyörälle, mikä takaa etenemiskyvyn maastossa. Avenger 4xe kykenee nousemaan jopa 40 % kallistuksen omaavia nousuja sorapinnalla ja 20 % nousuja ilman etuakselin pitoa.

Avenger 4xe

Uusi e-Hybrid-versio

Avenger-mallisto laajenee myös etuvetoisella e-Hybrid-versiolla, joka tarjoaa kustannustehokasta ajamista. Tämä itselataava hybridi perustuu 48 voltin tekniikkaan ja alentaa polttoaineenkulutusta jopa 15 prosentilla vastaavaan bensiinimalliin verrattuna. Kaupungissa voidaan ajaa jopa puolet ajasta pelkällä sähköllä. Uusi Jeep Avenger e-Hybrid 100 e-DCT-automaatti Longitude on hinnaltaan 31 395 euroa, mikä tekee siitä edullisimman uuden Jeepin Suomessa. Varustetasot ovat Altitude ja Summit. Uusien e-Hybridien myynti alkaa 27.5., ja autoja on Suomessa nopeaan toimitukseen.

LUE MYÖS

Polestar tuo kaksi uutta mallia -kovilla odotuksilla

Canon kehittää edistyksellistä EOS R1 -lippulaivamallia EOS R -kamerajärjestelmään

SEURAA TEKNAVIA SOSIAALISESSA MEDIASSA

Löydät meidät FacebookistaInstagramista ja YouTubesta.