Maseratin uudet mallit tulevat saataville sekä bensamoottorilla, että täyssähkönä. Grecale on luksuskatumaasturi, josta löytyy tehoa.
Tuottajan paperien mukaan Teknavin Vauhtikaksikko on viimeksi saanut testata Maseratin lähes kymmenen vuotta sitten. Maserati Ghiblin kanssa herrat saivat nauttia niin Italian alpeista, kuin laskettelurinteistäkin vuonna 2014. Iloinen jälleennäkeminen on siis luvassa.
Uusi vuosikymmen on tuonut tullessaan perinpohjaisen ja mittavan mallistopäivityksen ja onkin aika ottaa selvää Maseratin nykytilasta. Maserati GranTurismo Trofeo on ehta kolmelitrainen V6 tuplaturbo. Mallista on tulossa myös sähköversio Folgore.
-Osa kun ostaa superautoja, niin he eivät hyväksy, että se on sähköauto. Etelä-Euroopassahan vielä hurrataan näille voimalinjoille, mutta Pohjois-Euroopassa ollaan jo menty tähän sähköistymiseen. Joko me kohta voidaan sanoa, että tämä on viimeisiä perinteisiä kolmelitraisia tupla-V6, mitä me testataan, Terva-aho miettii.
-Uskon niin. Jokunen voi vielä tulla, mutta ei niitä enää montaa tule. Mutta kyllä tässä on hieno moottori, Alén vastaa.
-Tämä on sitä aitoa ja alkuperäistä, korva lepää.
Vauhtikaksikon päivän molemmat Maseratit ovat uusia malleja, joista on tulossa myös täyssähkömallit. Maserati Grecale Trofeo on luksuskatumaasturi, josta on tulossa myös täyssähköinen versio Folglore.
-Mikään ei ole muuttunut sisäpuolelta äskeiseen malliin verrattuna, Alén huomaa.
-Ei muuta kuin helpompi tulla sisään. Pituutta on viitisen metriä, Terva-Aho löytää eroavaisuuden.
Trofeon ensivaikutelma on lupaava. Malli on tilava, vaivaton ja voimakas -siis autoilijan keskeiset vaatimukset täyttyvät kertalaakista.
-Kaikki on kotona, sellainen fiilis kun painoi kaasun pohjaan. Tällä pitäis mennä Jyväskylään ensi kesänä, Alén tiivistää tuntemuksiaan.
Grecalesta löytyy viisi erilaista ajotilaa ja vaikka nelipyöräohjaus puuttuukin, niin yksi usein aiemmissa koeajoissa esiin noussut ominaisuus miellyttää Vauhtikaksikkoamme, nimittäin ilmajousitus.
Legendaarisella Ahveniston moottoriradalla herroille selviää, että voimaa Maseratista löytyy enemmän kuin uskaltaa kokeilla. Liukas rata estää avaamasta kaasua kokonaan.
-Tätä vauhtia tämä menee kuin juna ja näillä ajo-ominaisuuksilla tämä menee todella hienosti, Alén tiivistää kokemuksia.
Päivä ei suinkaan ole pettymys. Vajaan kymmenen vuoden odotus ei tuota pettymystä Vauhtikaksikolle.
-Superautot on niin makuasioita. Parempaan suuntaan Maserati on koko ajan mennyt, että kyllä näillä on menekkiä, Alén ynnää.
Lue myös
Koeajo: Vauhtikaksikon yllättää Volkswagen Amarok Aventuran sopivuus myös eräjormailuun
Testaamalla sähköauton akun säännöllisesti, voit vaikuttaa akun kestoon
Nämä Canon PowerShot V10:n ominaisuudet ammattilaiset haluavat nostaa esiin
Seuraa Teknavia sosiaalisessa mediassa!
Löydät meidät Facebookista, Instagramista ja YouTubesta.