Koeajo: Teknavin Vauhtikaksikko ja Suomen talvi haastavat Polestar 2 täyssähköauton

Teknavin uusin kausi tuo ruutuun myös tutun Vauhtikaksikon. Kauden avauksessa herrojen seuraan pääsee hieman tuntemattomampi automerkki, josta löytyy kyllä jotain tuttuakin ja turvallista myös.

Vauhtikaksikko Markku Alén ja Marko Terva-aho ottavat Teknavin kauden avausjaksossa testattavakseen Polestar 2. Malli on vasta valmistajan toinen oma automalli ja ensimmäinen täyssähkömalli. Aivan tyhjän päällä ei silti olla. Polestarin takaa löytyy nimittäin kiinalainen autovalmistaja Geely sekä meille suomalaisille tutumpi Volvo.

– On tässä pikkasen volvomaista näköä, kulmikkuutta. On jätetty ripaus muistoja, Terva-aho haikailee menneitä.

– Uskomatonta, että tämä on täysin Kiinassa tehty laite. Erittäin tyylikkään näköistä työtä, jokainen sauma on kunnossa, Alén kehuu.

Paitsi volvomaisuudet, kaksikko nostaa esiin myös Polestarin pokattomat sivupeilit sekä kullankeltaiset turvavyöt, jarrusatulat ja venttiilihatut. Mutta tarjoaa malli paljon muutakin kun vain silmäniloa. Vaikka Polestar on täysin oma yksikkönsä, hyödyntää se Volvon tekniikkaa. Ja kun tiedämme Volvon tietotaidon talviolosuhteista ja nivomme sen yhteen tehokkaan ja suorituskykyisen täyssähkönelivedon kanssa niin eihän lopputulos voi olla muuta kuin onnistunut.

– Niin hieno alusta on autossa, että pienetkään urat ei tunnu missään. Jarru on huima, kun vaan nostaa kaasua. Ei tässä jarrupolkimilla tee mitään. Kun tällä ajaa niin on turvallinen tunne. Homma on hanskassa. Ja tämä on perheauto, Alén tiivistää ajokokemuksiaan.

Sisätilojen saumaton viimeistely saa erityiskiitosta.
Ajotietokoneen käyttöjärjestelmä on yksinkertainen, joka tekee siitä miellyttävän käyttää.
Auton muotoilusta löytyy mielenkiintoisia yksityiskohtia, kuten sivupeileistä puuttuvat pokat.

Seuraa Teknavia sosiaalisessa mediassa! 
Löydät meidät Facebookista, Instagramista, Twitteristä ja YouTubesta.