Porschen myynti Suomessa on noussut uusiin sfääreihin pistokehybridimallien ansiosta. Otimme testiin uuden pistokkeesta ladattavan Cayennen.
Porsche on rakentanut maineensa urheiluautovalmistajana, mutta 2000-luvulla valmistajan myyntihitit löytyvät muita kategorioista. Kansainvälisesti merkin myydyimmät mallit ovat katumaastureita, ja myös Suomessa ykköspaikkan myyntiluvuilla mitattuna vuonna 2018 otti katumaasturi Cayenne. Kokonaisuudessaan Porscheja ensirekisteröitiin Suomessa 300 kappaletta.
Vaikka Cayenne on katumaasturi, löytyy siitä paljon urheiluautoista tuttuja piirteitä. Kolmannen sukupolven auto on saanut vahvaa sukunäköä ohjaamoon, ja kuljettajan ympäristö muistuttaa merkin muista tuotteista. Myös ajettavuus on autoluokka huomioiden kohdallaan, eikä auto vierasta vauhdikkaampaakaan ajoa.
– Kolmannen sukupolven Cayenne on huikee esitys siitä, mitä nykypäivän hybridiautolla voidaan tehdä, totetaa testikuski Risto Virtanen tutustuttuaan Porschen uutuusmaasturiin.
Katso koko testi oheiselta videolta.
Kuva: Mikko Autio
Lue myös:
Ensituntuma: Porsche Cayenne E-Hybrid – houkutteleva aloitusmalli
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid – sähköllä suosioon
Seuraa Teknavia myös sosiaalisessa mediassa!
Löydät meidät Facebookista, Instagramista, Twitteristä ja YouTubesta.