Om Nom: Run -mobiilipeli nyt ladattavissa – oululaisen Koukoi Gamesin uutuus jatkoa supersuositulle pelisarjalle

Oululainen pelistudio Koukoi Games on kehittänyt yhdessä ZeptoLap Greenin, ZeptoLab UK:n Om Nom -peliperheen kasvattamiseen keskittyvän yksikön, kanssa uuden Om Nom: Run -mobiilipelin, jossa seikkailevat Cut the Rope -pelisarjasta tuttu Om Nom ja muut sarjan hahmot

Om Nom on ”söpö pikku monsteri”, joka nähtiin ensi kerran Cut the Rope -pulmapelissä iOS-alustalla vuonna 2010. Sittemmin Cut the Rope -peliä ja sen viittä sen jatko-osaa on ladattu yli 1.5 miljardia kertaa eri alustoilla. Om Nomilla on myös suosittu animaatiosarja, Om Nom Stories, joka on kerännyt yli 15 miljardia näyttökertaa maailmanlaajuisesti suosituimmissa tilausvideopalveluissa.

Uusi Om Nom: Run -peli perustuu Om Nom Stories: Super-Noms -maailmaan, jossa Om Nom ja hänen ystävänsä Om Nelle alkavat supersankareiksi ja taistelemaan ilkeitä pahiksia vastaan. Pelissä Om Nom ja hänen ystävänsä juoksevat värikkäissä ympäristöissä kaupunkien katoilta robottitehtaisiin ja taikametsiin, tekevät stuntteja ansaitakseen palkintoja ja suorittavat tehtäviä avatakseen uusia juoksualueita. Peli on endless runner -tyylinen mobiilipeli jossa riittää hauskaa haastetta kaikenikäisille mobiilipelaajille aina lapsista vanhempiin pelaajiin.

Om Nom: Run on ladattavissa Android-laitteille Google Playsta ja Apple-laitteille App Storesta.

”Om Nom: Run on tärkeä osa studiomme uutta peli-IP fokusoitunutta strategiaa, ja olemme innoissamme saadessamme vihdoin julkaista tämän pelin yhdessä ZeptoLabin kanssa pitkän kehitystyön jälkeen. Odotukset ovat korkealla, koska tämän pelin julkaisu on isompi asia studiollemme, kuin aikaisempi Hollywood-yhteistyö. Työskentelemme heti pelaajille tunnetun menestyneen mobiilipelibrändin parissa – ja tuomme heille lisää sisältöä sekä uuden pelikokemuksen. Tämä on merkittävä mahdollisuus, koska saamme pelin suoraan olemassa olevan, edelleen kasvavan, pelaajakunnan käsiin. Peliä on markkinatestattu useammassa maassa ja alustavat tulokset, joiden toivomme pysyvän skaalatessa pelaajamääriä, ovat kannustavia. Tämä on paljon suurempaa, kuin Hollywood – onhan pelimarkkina itsessään jo sitäkin markkinaa suurempi.” – kertoo Koukoi Gamesin toimitusjohtaja Antti Kananen.