Eteenpäin Nokiasta - HMD Globalin markkinointijohtaja vahvisti: ensimmäiset HMD-tuotteet ja brändiyhteistyöt julki MWC-messuilla helmikuun lopulla

HMD Global on aloittamassa uuden aikakauden.

Suomalainen HMD Global avasi 31. tammikuuta uudet HMD.com-verkkosivunsa sen valmistautuessa ensimmäisten tuotteiden esittelyyn omalla HMD-brändillään.

Vuoden 2023 aikana vuodesta 2016 asti Nokia-puhelimista tunnettu HMD Global lähti merkittävään strategiamuutokseen. Syyskuussa HMD Globalin perustaja, hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Jean-Francois Baril ilmoitti HMD Globalin tuovan jatkossa markkinoille tuotteita myös HMD-brändillä Nokia-laitteiden ja muiden ”kiinnostavien uusien kumppaneiden” lisäksi.

HMD-brändillä ensimmäisiä uutuuksia on odotettu alkuvuoden 2024 aikana, ja nyt on saatu vahvistus lanseerauksista odotetulla tavalla helmikuun lopulla Barcelonan Mobile World Congress -messujen yhteydessä.

”Olemme siirtymässä lisenssinhaltijasta usean brändin yritykseksi, jolla on oma erillinen HMD-tuotevalikoimamme, jota täydentävät useat lisensointikumppanuudet ja merkittävät brändiyhteistyöt, joita odotamme paljastavamme MWC:ssä myöhemmin tässä kuussa”, kommentoi LinkedIn-julkaisussaan HMD Globalin markkinointijohtaja Lars Silberbauer.

Mobile World Congress järjestetään Barcelonassa maanantaista torstaihin 26.-29. helmikuuta, mutta julkistuksia voi tapahtua jo edeltävänä viikkonloppuna.

Toistaiseksi uusilla HMD.com-verkkosivuilla ovat vielä esittelyssä HMD Globalin Nokia-laitteet, mutta samalla vihjataan jo tulevasta. Nähtävästi HMD-brändistä pyritään rakentamaan Nokia-puhelimia modernimpaa, rohkeampaa ja värikkäämpää.

”Valmistamme puhelimia, jotka ovat kestäviä, hauskoja, turvallisia, nopeita ja edullisia”, HMD Global kertoo HMD.comissa. Lisäksi panostus jatkuu edelleen jo Nokia-puhelimista viime ajoilta tutulla tavalla helppoon korjattavuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. HMD.comissa on nähty viitteitä siitä, että HMD-puhelinten muotokieli voi olla värikäs ja muistuttaa ratkaisuiltaan Nokian takavuosien Lumioita.

Markkinointijohtaja Lars Silberbauer kertookin HMD-brändiä rakennettavan uusin keinoin.

”Markkinointijohtajana on etuoikeus, vaikkakin harvinainen sellainen, omata mahdollisuus rakentaa uusi brändi tyhjästä. Tämä on ainutlaatuinen matka, jolle lähdemme HMD:ssä. Vaikka meidät on tunnettu Nokia-puhelimien valmistajina, visiomme ulottuu tätä perintöä pidemmälle”, toteaa Silberbauer.

”Tämä matka on ollut innostava. Navigoimme uusilla poluilla ja siirrymme pois perinteisistä brändinrakennusmenetelmistä, jotka eivät enää resonoi nykypäivän dynaamisessa ympäristössä. Lähestymistapamme ei ole ollut tallatun polun seuraaminen, vaan oman tiemme löytäminen, oppiminen ja sopeutuminen edetessämme.”