Koeajo Ford Puma ST: Käytännöllisen kipakka manuaalipuuma huippuvarusteilla

Ford Puma ST tarjoaa hyvin tilaa, kolmisylinteriseksi tehokasta ajoa ja runsaasti mielenkiintoisia varusteita vakiona ja lisänä. 200-hevosvoimainen mylly vie auton satasen vauhtiin 6,7 sekunnissa!

Teknavin Anniina Pohjosen koeajossa ollut Ford Puma ST tarjoaa hieman alle 40 000 euron hintaan runsaasti ominaisuuksia. Vakiovarusteina ovat muun muassa osittain nahkaiset Recaro-urheiluistuimet, 19-tuuman vanteet, automaattisen ilmastoinnin, avaimettomuuden ja murtohälyttimen ja Bang & Olufsenin äänentoiston. Lämmitettävyyttäkin on ajateltu, ratin lisäksi lämpimäksi sähköllä saa myös tuulilasin, joka on Suomen talveen tervetullut varuste.

Vaihteisto on saatavilla vain manuaalina, mutta Anniina Pohjonen tietää, miksi se ei haittaa ajotunnelmaa automaattilaatikkoon verrattuna.

– Moottori vääntää hyvin isollakin vaihteella kiihdyttäessä. Vaihteen vaihdossa huomaa erityisen pitkät välitykset, mikä on todella mukavaa kun ajaa vähän hiljempaa – ei tarvitse koko ajan vaihtaa vaihteita.

Ford Puma ST
Ford Puma ST:n teknisiä detaljeja.

Sport-mode tekee autosta huomattavasti normaalimoodia puhdikkaamman. Anniina huomaa myös alustassa huomioitavaa.

– Fiilis autossa on erittäin sporttinen ja pirteä. ST-mallit ovat urheilullisia, ja se tekee niistä normaaliajossa astetta kovempia ja terävämpiä, hän analysoi.

Puma ST:ta ei tule sekoittaa Puma ST-Line –malleihin, jotka ovat nekin mainiosti varusteltuja, mutta kevyemmillä urheilullisilla ominaisuuksilla varustettuja Ford-malleja.

Ford Puma ST sisältä.