Anniina Pohjonen kävi helikopterilla autoliike Parrotzillla. Tyylikkäiden, yksilöllisten ja suorituskykyisten autojen myyntiliike aloitti toimintansa vuonna 2021 ja jo ensimmäisenä vuonna myytiin yli 500 autoa.
Teknavin Anniina Pohjonen testasi autoliike Parrotzin helikopterikyydin vauhdittamana ja tutki, mistä tässä erilaisessa autoliikekonseptissa on kyse. Parrotzin Järvenpään-showroom on täynnä toinen toistaan upeampia saksalaisautoja.
Parrotz aloitti toimintansa vuonna 2021, ensimmäisenä vuonna myytiin jo yli 500 autoa. Parrotzilla on kaksi myymälää jotka sijaitsevat Järvenpäässä ja Lempäälässä. Ensi vuonna suunnitelmissa on avata uusi myymälä Espooseen ja yhteensä 5-6 myymälää eri puolilla maata.
– Myymämme autot ovat itse käsin valitsemiamme. Lisäksi, kun ne tulevat myyntiin, laitamme ja käymme läpi niitä näköiseksemme, Parrotzin toimitusjohtaja Niklas Sorvala avaa.


Sorvalan mukaan Parrotz on elämäntapa. Autot ovat saksalaisia laatuautoja, enimmäkseen Audeja, BMW:itä ja Mercedeksiä. Joukossa on myös Porscheja ja muita upeita autoja.
– Joka viikko meille tulee kuorma uusia autoja myyntiin. Suomalaiset haluavat ostaa tällaisia autoja, olemme osuneet hyvään markkinarakoon. Olemme tehneet tätä jo sen verran, että tiedämme olevamme matkalla pörssiin, Sorvala kertoo.


Katso Teknavi-jakso ja Anniinan Parrotz-seikkailu MTV Katsomossa – jo etukäteen
Selaile Parrotzin autovalikoimaa tästä linkistä