Nyt ostettaviin Huawei P30 -sarjan puhelimiin veloitukseton näytönkorjaus ensimmäisen vuoden ajan

Huawei on käynnistänyt Huawei Cares -kampanjan, jonka aikana 15.-31. heinäkuuta ostettuihin P30-sarjan älypuhelimiin saa yhden näytönkorjauksen veleoituksetta ensimmäisen 12 kuukauden aikana. Näyttöön asetetaan myös veloituksetta uusi suojakalvo korjauksen jälkeen.

Etu koskee puhelinmalleja P30 Pro, P30 ja P30 Lite.

Eri korjausten tarjoaminen on älypuhelinvalmistajien ajoittain käyttämä myynninedistämisen keino. Esimerkiksi myös ZTE tarjoaa nyt Axon 10 Pro -puhelimilleen yhden ilmaisen näytönkorjauksen ensimmäisen kuukauden aikana ostopäivästä sekä yhden ilmaisen nestevahingon korjauksen takuuaikana.

Huawein ja Ipsosin laatiman, kesäkuussa 2019 kymmenessä maassa toteutetun kyselyn mukaan näytön rikkoutuminen oli pelätyin puhelimen vahinko ja huolestutti fyysisistä vioista eniten viidesosaa vastaajista. Älypuhelin kulkee mukana lähes kaikkialle ja on hyvin altis tapaturmille, kuten putoamiselle, ja kolme neljästä toivoikin valmistajilta enemmän tukea helposti särkyvän puhelimen vahinkotilanteissa.

”Tutkimustuloksista selviää, että näytön rikkoutumista murehditaan vahingoista eniten ja korjaamisen kustannukset koetaan liian korkeina. Esimerkiksi Suomessa näytön korjaaminen maksaa keskimäärin 250 euroa. Uuden näytön kustannus voi olla jopa puolet keskihintaisen puhelimen hinnasta. Tarjoamalla ilmaisen näytönkorjauksen parannamme kuluttajien puhelinvalmistajilta toivomaa turvaa”, kertoo Service Manager Jere Nurminen, Huawei Suomen kuluttajaliiketoimintayksiköstä.

Huawein liikkeissä järjestetään lisäksi huoltopäiviä aina kuukauden viimeisenä torstaina, perjantaina ja lauantaina, jolloin asiakkaat saavat 50 euron alennuksen kaikista takuun ulkopuolisista huolloista, kuten särkyneen näytön tai kosteusvaurion korjaamisesta.

”Vahinkoja sattuu, ja se on täysin inhimillistä. Tutkimuksen mukaan lähes yhdeksän kymmenestä kuluttajasta toivoo, että laitevalmistajat tarjoaisivat enemmän tukea, kun jokin menee vikaan. Tästä olemme samaa mieltä ja haluamme huolehtia Huawei-laitteen ostajista myös kaupan jälkeen. Olemme ylpeitä siitä, että voimme yhtenä harvoista laitevalmistajista tarjota tällaista lisäarvoa asiakkaillemme”, Nurminen jatkaa.

Huoltopäiviin osallistuvat Helsingin Huawei Experience Store (Kaivokatu 10) sekä Tampereen Customer Service Center (Koskikeskus, Hatanpään valtatie 1).