Nordealta ohjeet iPhone-käyttäjille - tuttu sovellus ei välttämättä enää toimi uudessa käyttöjärjestelmäversiossa

Nordea ID ja iOS 17 eivät välttämättä sovi yhteen.

Apple julkaisi maanantaina-iltana 18. syyskuuta Suomen aikaa iPhonen uuden merkittävän iOS 17 -käyttöjärjestelmäversion usean kuukauden beetatestivaiheen jälkeen.

Testauksesta huolimatta ongelmat uuden käyttöjärjestelmäversion kanssa ovat nähtävästi yllättäneet ainakin Nordean.

Nordean mukaan uusi iOS 17 -käyttöjärjestelmäversio voi aiheuttaa joillekin asiakkaille Nordea ID -tunnistautumissovelluksen toimimattomuuden.

Nordea kertoo julkaisseensa sovelluksesta uuden korjatun version, versionumeroltaan 2.3.5.

”Lataathan uuden version Nordea ID -sovelluksesta ennen kuin asennat iOS 17 -version”, Nordea ohjeistaa asiakkaita.

Lisäksi Nordea on antanut verkkosivuillaan ohjeet jo ongelmiin Nordea ID:n kanssa törmänneille asiakkaille.

Nordean mukaan tässä tapauksessa vanha toimimaton Nordea ID -sovellus tulee poistaa laitteesta ja ladata Nordea ID -sovellus uudelleen Applen App Store -sovelluskaupasta.

Valitettavasti tämä aiheuttaa hieman lisätyötä, sillä uudelleen asennettu sovellus on aktivoitava käyttöön toisen laitteen Nordea ID -sovelluksella, toisen pankin tunnuksilla tai tilaamalla sovelluksesta aktivointikoodi tekstiviestillä ja PIN-koodi postitse.

”Olemme pahoillamme aiheutuvasta haitasta”, Nordea toteaa.