Power+ avasi Espoon Suomenojalla

Uusi konseptimyymälä tarjoaa enemmän vaihtoehtoja ja elämyksiä kuluttajalle. Syksyn uutuuksissa nousevat esiin viihteen lisäksi käyttöelektroniikka.

Kaupan ala elää murroksessa ja perinteinen kivijalkakauppa on käynyt kovaa kilpailua nopeasti kasvaneiden verkkokauppamahdollisuuksien kanssa. Power uskoo kuitenkin edelleen vahvasti kivijalkamyymälöihin – etenkin niin, että ne toimivat verkkokaupan tukena.

Espoon Suomenojassa avattiin lokakuussa uusi Power+ -konseptimyymälä. Myymälä on selkeästi suurempi verrattuna perinteisiin kodin elektroniikka myymälöihin, mutta lisäksi se tarjoaa selkeästi laajemman valikoiman jokaisessa tuoteryhmässä. Asiakkaille halutaan tarjota elämyksellisyyttä.

-Kivijalkaliikkeellä ja verkkokaupalla on molemmilla oma tärkeä roolinsa. Melkein aina se ostokokemus lähtee verkosta. Asiakas tutustuu siellä tarjolla oleviin vaihtoehtoihin ja tekee siellä Click & Collect – varauksen ja tulee sitten myymälään tutustumaan tuotteeseen, kertoo Juha-Mikko Saviluoto, Powerin toimitusjohtaja.

-Koronan aikana se netin osuus kasvoi isoksi, mutta nyt se on taas tasaantunut kivijalan ja verkkokaupan välillä.

Power+ -myymälöitä on tällä hetkellä kolme kappaletta. Todennäköisesti niiden määrä tulee lisääntymään.
-Kyllä me haemme kauppapaikkoja isoille markkinoille, kuten Turku, Tampere ja Jyväskylä.

Syksyn uutuudet

Kuluttajaelektroniikan polttavimmat uutuudet löytyvät tällä hetkellä puhelimien ja tietokoneiden puolelta, mutta myös perinteinen kodinelektroniikka tarjoaa paljon mielenkiintoisia uutuuksia.

-Apple on yksi kovimmista toimijoista ja sieltä tulikin juuri uudet mallit. Näissähän kehittyy koko ajan näyttötekniikka ja prosessorit ovat nopeampia. Televisioiden design menee koko ajan hoikemmaksi, älyominaisuuksia tulee lisää ja näyttötekniikoita on, joista valita.

-Air fryereitä Powerilta löytyy kymmeniä erilaisia. Ninja on helppo käyttää, itse harkitsen tätä. Kesän syksyn juttuna, Nooan hiustenkuivain, äärimmäisen hiljainen ja puhallus loppuu heti kun sammutat.

-PS5 on ehdottomasti loppuvuoden hittituote. Paremmalla prossulla parempaa kuvaa. Ennakkomyynnin perusteella tulee olemaan hittituote, Juha-Mikko Saviluoto kertoo.

LUE MYÖS

Vauhtikaksikon matkatarinoita osa 2: Muistojen tie luo Kalle Rovanperän vie

Auto ja persoona: Mari Valosaari ja Maxus eDriver 7 hevoskyytinä

SEURAA TEKNAVIA SOSIAALISESSA MEDIASSA

Löydät meidät FacebookistaInstagramistaYouTubesta, TikTokista ja LinkedInista.