Nothing on jo aiemmin vahvistanut tulevansa julkistamaan 18. huhtikuuta kahdet uudet kuulokkeet, Nothing Ear ja Nothing Ear (a).
Nyt kuulokkeet ovat paljastuneet kattavassa kuvavuodossa.
Käytännössä kyseessä pitäisi olla olla seuraaja Nothing Ear (2):lle sekä edullisempi versio.
Tuotekuvia kuulokkeista on nyt paljastanut Android Headlines -sivusto.
Nothing Ear sekä Ear (a) jatkavat Nothingin tunnusmerkiksi muodostunutta läpinäkyvää muotokieltä. Designiin on tehty pientä hienosäätöä. Nothing Ear -kuulokkeiden latauskotelo on jälleen kulmistaan pyöristetyn neliön muotoinen, kun taas Nothing Ear (a) -latauskotelolla on uusi muoto.
Nothing Ear -kuulokkeet ovat tulossa mustana ja valkoisena värivaihtoehtona, kun taas Nothing Ear (a) laajentaa myös värivalikoimaa keltaisella vaihtoehdolla mustan ja valkoisen rinnalla. Keltainen väri on samanlainen kuin Panicin kannettavassa Playdate-pelilaitteessa. Tämä selittää Nothingin aiemman Play date -otsikon sekä ennakkokuvassa nähdyn sammakon keltaisen värin.
Playdaten designin on suunnitellut Teenage Engineering, joka on myös yksi Nothingin kumppaneista.
Molemmissa kuulokkeissa on muun muassa aktiivinen melunvaimennus, tuki yhdistämiselle kahteen laitteeseen samanaikaisesti ja IP54-luokiteltu pölyn- ja roiskevedenkestävyys. Nothing Earin akunkesto yltää 7,5 tuntiin ja yhdessä latauskotelon 33 tuntiin ilman aktiivista melunvaimennusta. Nothing Ear (a):n akunkesto on hieman pidempi, vastaavasti 8 tuntia ja latauskotelon kanssa 38 tuntia. 10 minuutin pikalataus tuo 10 tuntia kuunteluaikaa.
Nothing Earin latauskotelo on vain IPX2-luokiteltu, kun Nothing Ear (a):n kotelolla on IP55-luokitus.
Mitä hintaan tulee, Nothing Earin hinnan pitäisi asettua noin 150 euroon ja Nothing Ear (2):n 100 euroon.
Kuulokkeiden osalta vuonna 2020 perustetulta Nothingilta on nähty aiemmin kesällä 2021 Nothing Ear (1) -kuulokkeet, lokakuussa 2022 Nothing Ear (stick) -kuulokkeet sekä maaliskuussa 2023 Nothing Ear (2) -kuulokkeet. Lisäksi CMF by Nothing -alabrändin alla on julkaistu useampia kuulokkeita.
Nothing on kertonut uudistavansa nimeämisstrategiaansa poistaen numerot, sillä tämä Nothingin mukaan keskittää huomion tuotteeseen ja sen jokaiselle käyttäjälle tarjoamaan uniikkiin kokemukseen.