Ford esittelee Frankfurtin autonäyttelyssä Vignale-luksusbrändin, joka kattaa paitsi auton varustelun, myös Fordin tarjoamat palvelut. Näytillä olevana Vignale-konseptina nähdään uusi Mondeo.
– Vignale on tarkoitettu itsenäisille ajattelijoille, jotka elävät kiireistä elämää ja haluavat tuntea olonsa arvostetuksi, kertoo Fordin Euroopan-myyntijohtaja Roelant de Waard.
Konseptiin kuuluu auton varustelun lisäksi palveluita, kuten auton rajoittamattomat ilmaiset pesut ja imuroinnit.
Ensimmäinen myyntiin tuleva Vignale-Ford on vuosimallin 2015 Mondeo. Myös S-Maxista sekä tulevasta katumaasturi Edgestä tehdään Vignale-versiot.
Vignalesta tulee Titanium X:ää arvokkaampi varustetaso. Ford arvioi, että esimerkiksi Mondeon ostajista 10–15 prosenttia voisi harkita Vignalea.
Ulkoisesti Vignale-Mondeon tuntee etusäleiköstä ja -puskurista sekä led-sumuvaloista, 20-tuumaisista alumiinivanteista, ovenkahvoista, sivupeileistä sekä Vignale-merkinnöistä. Autoon ei tule erillistä Mondeo-tunnusta.
Sisällä huomio kiinnittyy ensimmäisenä tikattuihin nahkaistuimiin. Uutta ovat myös muun muassa keskikonsoli ja ohjauspyörä. Autoon saa langattoman Wi-Fi-lähiverkon internet-yhteyksiä varten.
Vignaleja tulevat myymään erillisissä Vignale-esittelytiloissa valikoiduilla Ford-jälleenmyyjillä. Vignale-konseptin tulosta Suomeen ei ole vielä tietoa.