Renault mukaan pick-up-markkinoille

Maailmanlaajuisesta tavara-automyynnistä kolmasosa on pick-upeja. Renault on päättänyt lähteä hakemaan kasvua etenkin Etelä-Amerikassa ja Afrikassa uudella avolavalla.

Renaultilla on vahva asema Euroopan pakettiautokeskeisillä tavara-automarkkinoilla. Ranskalaisvalmistaja esitteli kesäkuussa Renault Duster Oroch -avolavamallin Etelä-Amerikan markkinoille ja nyt samalta suunnalta haetaan kasvua uudella avolavalla.

Renault Alaskan nimellä kulkeva näytösauto viitoittaa tuotantomallin tietä. Muhkeasti muotoillun Alaskan pellin alta löytyy Renaultin nykyaikainen tuplaturbodiesel, ja auto tarjoaa 1000 kilon kantavuuden.

Uuden avolavamallin myötä Renault kokoaa tavara-autotoiminnot jatkossa Renault Pro+ -logon alle. Tavoitteena Renaultilla on olla maailmanlaajuinen tavara-autojen huippuorganisaatio, josta löytyy asiantuntijaverkosto aina mainonnasta tekniseen palveluun.