Porschen suosikkimaasturi Markku Alénin käsittelyssä – ”Tää on ihan käsittämätön tähän massaan nähden”

Perinteisen urheiluautovalmistaja Porschen liittyminen katumaasturimarkkinoille vuonna 2002 herätti paitsi ihmetystä myös vastustusta etenkin urheiluautofanien keskuudessa. Jälkikäteen on helppo sanoa, että kyseessä oli oikea ratkaisu ainakin kaupallisessa mielessä.

Valitse kaikki tarvitsemasi autoilun palvelut edulliseen kuukausihintaan.

Klikkaa All In One >>>

Kolmanteen sukupolveen ehtinyt Porsche Cayenne on yksi saksalaisvalmistajan tärkeimmistä kivijaloista. Cayenne on ollut luomassa perustaa merkin vahvalle kasvulle ja katumaasturimalleihin nojaaviin uusiin myyntiennätyksiin.

Uuden Cayennen ratin takana ei tarvitse kauaa ihmetellä auton suosiota. Se tarjoaa hulppeat tilat, kiitettävän mukavuuden ja luokassaan ehdottomasti kärkikastiin sijoittuvan ajettavuuden. Tämän lisäksi mallistosta löytyy pienillä CO2-päästöillä varustettu lataushybridi, jota Suomen autoverotus kohtelee hellästi. Halutessaan tällä pystyy etenemmän sähköllä noin 50 kilometriä, mutta kuten vauhtikaksikon koeajosta selviää Cayenne e-Hybridistä on myös muuhun kuin pihistelyyn.

– Ei huono! Tää on ihan käsittämätön tähän massaan nähden, Alén toteaa apukuljettajan paikalle istuvan Marko Terva-ahon kysyessä alustan toiminnasta Alastaron moottoriradalla.

Katso Porsche Cayenne e-Hybridin koko koeajo oheiselta videolta.

Kuva: Mikko Autio

Lue myös:
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid – sähköllä suosioon

Seuraa Teknavia myös sosiaalisessa mediassa!
Löydät meidät Facebookista, Instagramista, Twitteristä ja YouTubesta.