Polestar 3 tarjoaa vaihtelua katumaasturien sarjassa minimalistisella muotoilullaan.
Polestar on tuonut markkinoille nimeään kantavan täyssähköisen katumaasturin Polestar 3. Malli edustaa merkille ominaista skandinaavista minimalismia, jolla on toisaalta haluttu optimoida auton aerodynamiikkaa. Pieniinkiin yksityiskohtiin on kiinnitetty huomiota, aina konepellin etureunan ilmanohjainta myöden. Teknavin toimittaja Risto Virtanen otti koeajoon Polestar 3 Long Range Dual Motorin varusteltuna Performance-paketilla.
-Auton minimalistinen design jatkuu sisätiloissa ja yks tärkeä pointti, sisustuksessa on käytetty ympäristöystävällisiä materiaalivalintoja. Leveä vaakalinja tuo autoon leveyttä ja keskellä on isokokoinen kosketusnäyttö. Polestar 3:ssa on otettu teknologiassa yksi iso harppaus eteenpäin. Lähestulkoon kaikkia teknologioita hallitaan kosketusnäytön kautta. Muun muassa ratin säädön joutuu ensin menemään täältä valikoiden kautta ja vasta sen jälkeen sitä pystyy säätämään täältä ratin napeista.
Volvo omistaa Polestarin ja Polestar 3 löytyykin Volvon uuden sukupolven passiivista ja aktiivista turvallisuusteknologiaa. Käytössä on myös uusi kaksikammioinen, aktiivinen ilmajousitus, joka tarjoaa laajat säätövarat.
-Alusta tuntuu pehmeältä ja ohjausvaste on todella kevyt näin kevyemmällä asetuksella. Tässä on kuitenkin ihan hyvä tuntuma, että ei ole menetetty sitä tarkkaa ohjaustuntumaa. Nyt kun me ollaan äänettömällä sähköautolla liikenteessä, täällä alla on massiiviset 22-tuumaiset renkaat niin karkealla asfaltilla rengasäänet jonkin verran kantautuu sisätiloihin.
-Jarrutuntuma on hyvin luonnollisen tuntuinen, kun siirrytään energian talteenotosta mekaanisiin jarruihin. Kaiken kaikkiaan ajaminen autolla on hyvinkin vaivatonta. Vaikka kyseessä on melko isokokoinen auto, niin ahtaissa paikoissa tutkatekniikka auttaa kuljettajaa selviämään. Autosta löytyy oikeastaan kaikki nykypäivän kuljettajaa avustavat järjestelmät ja ne toimivat kyllä hienosti.
-Polestar 3 tuo mukavaa vaihtelua automarkkinoille skandinaavisella muotoilullaan. Auto tarjoaa loistavat sisätilat. Laatuvaikutelma on kaikin puolin kohdallaan ja suorituskyky ei kyllä jätä ketään kylmäksi. Voisi sanoa että tässä oli hyvä vaihtoehto täyssähköistä katumaasturia hakevalle.
LUE MYÖS
Vauhtikaksikon matkatarinoita osa 3: “Kalle jum#%@*ta, nyt vedit tappiin!”
SEURAA TEKNAVIA SOSIAALISESSA MEDIASSA
Löydät meidät Facebookista, Instagramista, YouTubesta, TikTokista ja LinkedInista.