Autotoimittajan työssä on mahdollisuus päästä lukuisien autojen rattiin. Osa niistä jättää lähtemättömän vaikutuksen ja Carrera RS 2.7:n kohdalla puhutaan juuri siitä.
911 on yksi automaailman ikoneista. Kaikki tietävät tutun sympaattisen pyöreälamppuisen ilmeen ja malli löytyy myös monen lapsen pienoismallien joukosta. Vuosien varrella 911:sta on ollut markkinoilla lukuisia eri versioita, joista Carrera RS 2.7 kuuluu ehdottomasti harvinaisimpien ja halutuimpien joukkoon.
Mallin historia juontaa juurensa kilpa-autoilusta. Niin sanottuihin vakioautosarjoihin vaadittiin autosta katulaillinen versio, jota piti tuottaa vähintään 500 kappaleen erä. Tämä oli tarkoitus myös Carrera RS 2.7 kohdalla, mutta yllättävän suuren kysynnän vuoksi näitä erikoismalleja tuotettiin kaikkiaan 1525 kappaletta vuosina 1972 ja 1973. Carrera RS 2.7 on noussut todelliseksi klassikoksi viimeisen kymmenen vuoden aikana ja auton arvo on nykyään noin miljoona euroa.
Veri vetää juurilleen ja 911 Carrera RS 2.7 on edelleen yleinen näky moottoriradoilla. Teknavin Saksan matkan aikaan Nürburgringillä ajettiin myös Old Timer GP ja radalta oli bongattavissa useita RS:iä muiden historiikkiautojen joukosta.
Nykyisin Porsche-museolla on kaksi kappaletta RS 2.7 -mallia. Toinen on museossa näyttelykäytössä ja toinen ajokäytössä. Käytössä oleva yksilö kiertää esimerkiksi useissa museoautotapahtumissa ympäri Eurooppaa, mutta on myös journalistien käytettävissä. Teknaville tarjoutui mahdollisuus päästä tämän historiallisen harvinaisuuden rattiin.
Lue Porsche 911 Carrera RS 2.7:n koeajo täältä.