Täyssähköisen Citroën ë-C4 toimintamatka riittää arkikäytössä hyvin.
Heidi Willman saa työnsä puolesta matkustaa ympäri Suomea. Vuoden aikana kilometrejä ratin takana kertyy useampi.
-Koen olevani luotettava kuljettaja. Ei minulla varsinaista rattiraivoa ole, mutta myönnän, että välillä pääsee ärräpäitä ratin takana. Varsinkin, jos istun kyydissä, niin minähän ohjaan siinä, Willman kertoo.
Henkilökohtaisessa ajossa hänellä on Citroën ë-C4. Auton valintaan on vaikuttanut useampikin asia, mutta myös ulkonäkö.
-Olen aina ollut autoihminen. Totta kai se auton ulkonäkö on yksi tärkeä asia valinnassa. Tämä on vähän tällainen sporttinen, coupé-mallinen muoto, Willman kuvailee.
Citroënin täyssähköinen ë-C4 -malli tarjoaa ihanneoloissa yli 400 kilometrin toimintamatkan. Willmanin arkikäytössä se ei tuota ongelmaa.
-Toki täyssähköautolla ajaminen tuottaa haasteita varsinkin, kun asutaan metsän keskellä. Nytkin kun ajan paljon niin, että vien lapsia kouluun tai Helsingin keskustaan tapaamiseen, niin pystyn ajamaan ihan heittämällä sähköllä. Jos on pidempiä keikkamatkoja niin joudun miettimään etukäteen ajoreitin ja missä lataan, Heidi kertoo.
Malli kerää kehuja ajettavuudellaan.
-Sulava tämä on. Jousitus tässä on ihan älyttömän hyvä. Tulee sellainen olo, kuin lentäisi taikamatolla. Siksi mä tykkään ajaa tällä autolla, Willman tiivistää.
Lue myös
Koeajo: Vauhtikaksikon yllättää Aventuran sopivuus myös eräjormailuun
Niclas Grönholmin ja Anniina Pohjosen testissä Citroën C5 X Plug-in hybrid
Seuraa Teknavia sosiaalisessa mediassa!
Löydät meidät Facebookista, Instagramista ja YouTubesta.