Käärijä-huuma levisi käytetyn tavaran kauppaan – Torissa on yli 210 Käärijä-ilmoitusta

Valtaosa Käärijä-ilmoituksista on tältä viikolta: teippirullasta henkilöautoon

Käärijä-huuma näkyy Torissakin. Kauppapaikassa on tällä hetkellä yhteensä 212 Käärijä- tai Cha Cha Cha -teemaista ilmoitusta. Ilmoituksista iso valtaosa on julkaistu tällä viikolla. Monessa ilmoituksessa on kyse siitä, että on laitettu myyntiin kirkkaan vihreän väristä tavaraa. Eniten on vaatteita, kenkiä ja asusteita. Seuraavaksi eniten on sisustusta ja käsitöitä. Noissa ilmoituksissa on paljon tavaraa, joka toimii esimerkiksi lauantain viisujuhlissa. Käärijän vihreän boleron mukaelmia ei kuitenkaan tällä hetkellä ole kaupan. Toria käyttää kuukausittain yli 3 miljoonaa ihmistä ja palvelussa julkaistiin viime vuonna yhteensä 14,5 miljoonaa ilmoitusta.

Käärijä-huuma on vallannut alaa vertaiskaupassakin. Suomen suurimpaan kauppapaikkaan Toriin on tämän viikon aikana kertynyt runsaasti Käärijä- ja Cha Cha Cha -teemaisia ilmoituksia. Käärijä on Suomen tämän vuoden euroviisuedustaja ja Cha Cha Cha on hänen edustuskappaleensa.

– Käärijä-teemaisista tuotteista on tällä hetkellä 114 ilmoitusta. Cha Cha Cha -teemaisia ilmoituksia on 98. Euroviisut-teemaisia on nyt 35 – mutta ne eivät kaikki liity Käärijään, vaan tapahtumaan ylipäätään. Toria käyttää kuukausittain yli 3 miljoonaa ihmistä. Koska Käärijä-huuma hehkuu nyt niin kuumana, ilman muuta se näkyy käytetyn tavaran kaupassakin, Torin johtaja Jenni Tuomisto kertoo.

Käärijän vihreän boleron mukaelmia Torissa ei tällä hetkellä ole kaupan. Sen sijaan t-paita Käärijä-logolla löytyy 155 euron hintaan.

– Käytännössä Käärijä-huuma näkyy vertaiskaupassa siten, että ihmiset ovat laittaneet vihreänväristä ja Käärijä-teemaista tavaraa myyntiin. Ilmoituksista iso valtaosa on julkaistu tällä viikolla. Ja ilmoittajat myös hoksaavat markkinoida tuotteitaan Käärijä- ja Cha Cha Cha -teemalla. Eli esimerkiksi vihreä Ford Fiesta -henkilöauto on nyt ”Käärijä-Fiesta”, Tuomisto jatkaa. 

Toria selailtiin viime vuoden aikana yhteensä 425 miljoonaa kertaa ja palveluun ladattiin yhteensä 14,5 miljoonaa ilmoitusta.

Käärijä on maatalouskone

Käärijä-teemaisia tuotteita on Torissa nyt laidasta laitaan, teippirullasta henkilöautoon.

– Eniten on vaatteita, kenkiä ja asusteita. Niitä ilmoituksia on yhteensä 30. Seuraavaksi eniten on sisustusta ja käsitöitä. Noissa tuotteissa on paljon tavaraa, joka toimii esimerkiksi lauantain viisujuhlissa, Tuomisto sanoo.

Vaatteita ja asusteita epäkäytännöllisempiä viisujuhlien värittäjiksi ovat käärijä-maatalouskoneet. Niitä on kaupan 6 kappaletta. Käärijä on maatalouskone, jolla kääritään paaleja.

– Paaleja käärivät käärijät eivät tietenkään liity viisuhuumaan, mutta on hauska sattuma, että Torissa kaupan olevissa käärijöissäkin toistuu vihreä väri, Tuomisto kommentoi.

Torissa on nyt vahva tunnistautuminen

Torissa on mahdollisuus vahvaan tunnistautumiseen. Se tapahtuu käyttäjätilin kautta joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Vahvasti tunnistautunut käyttäjä saa profiiliinsa “Tunnistettu henkilö” -merkin. Vahvasti tunnistautumalla henkilö lisää kaupanteon turvallisuutta. Tori ei koskaan pyydä tunnistautumista sähköpostitse tai muiden ulkopuolisten sovellusten kautta eikä Tori koskaan lähetä sähköpostitse linkkejä koskien tunnistautumista.

Lue myös:
Varmista varustelusi tulevalle mökkikaudelle

Seuraa Teknavia sosiaalisessa mediassa!
Löydät meidät FacebookistaInstagramista ja YouTubesta.