iTapsa yhteistyöhön Samsungin ja Aito Supportin kanssa: Samsung-laitteiden takuu ja IP-luokitukset säilyvät iTapsan huolloissa

Parannus Samsung-laitteiden huoltamiseen.

Samsung Electronics Nordic ja suomalainen mobiililaitteiden huoltoketju iTapsa ovat aloittaneet Samsungin valtuutettuna huoltona toimivan Aito Supportin mahdollistamana yhteistyön, jonka myötä Samsung-laitteiden huoltopalvelupisteiden määrä kasvaa huomattavasti Suomessa.

Samsungin mobiililaitteiden eli älypuhelinten, kannettavien tietokoneiden, tablettien ja puettavien laitteiden huollon uuden alihankintamallin myötä iTapsa voi tehdä Samsungin mobiililaitteiden takuun ulkopuolisia korjauksia ilman Samsungin oman takuun umpeutumista.

Lisäksi iTapsa toimii jatkossa takuuhuollettavien Samsungin laitteiden vastaanottopisteenä, eli asiakas voi toimittaa laitteensa iTapsan kautta takuuhuoltoon Aito Supportille.

Vuoden 2023 alusta käynnistyneen iTapsa-yhteistyön ansiosta Samsungin huoltopalvelupisteiden tarjonta Suomessa kasvaa viidestä toimipisteestä yhteensä 17 toimipisteeseen, Aito Supportin toimipisteet mukaan luettuna. Esimerkiksi Joensuu, Lahti, Hämeenlinna ja Porvoo saavat ensimmäistä kertaa kokonaan oman huoltopalvelupisteensä, ja pääkaupunkiseudunkin tarjonta kasvaa kuudella toimipisteellä.

“Käytännössä yhteistyö tarkoittaa sitä, että Samsung-laitteen oma takuu ja IP-luokitukset säilyvät huollettavassa laitteessa, kun käyttäjä asioi iTapsassa. Aiemmin Samsungin laitetakuu ja IP-luokitukset ovat rauenneet kyseisessä tilanteessa. Lisäksi laajentamalla huomattavasti valtuutettujen huoltopisteiden verkostoa voimme tarjota entistä parempaa palvelua käyttäjille niin saavutettavuuden kuin laadunkin osalta”, sanoo Tomi Viro, Samsung Suomen mobiilituotteiden huoltopäällikkö.

“On mahtavaa päästä toteuttamaan Samsungin mobiililaitteille huoltopalvelukonsepti yhdessä Aito Supportin kanssa. Konsepti mahdollistaa entistä paremman palvelu- ja huoltoverkoston Samsung-käyttäjille. iTapsa huoltaa vuosittain tuhansia Samsung-laitteita. On hienoa nähdä, että kolmannen osapuolen huoltoliike yhdessä valmistajan ja valtuutetun huollon kanssa voi toteuttaa paremman, nopeamman ja asiakaslähtöisemmän huoltopalvelun loppuasiakkaille”, iTapsa Services Oy:n toimitusjohtaja Niklas Koponen toteaa.

Aito Supportia kuvaillaan Samsungin tiedotteessa kokonaisvaltaiseksi mobiilialan palvelutuottajaksi, joka huoltaa eniten Pohjoismaissa Samsungin laitteita. Aito Support palvelee Suomessa kaikkia jälleenmyyjiä ja Samsungin mobiililaitteiden käyttäjiä.

“Olemme kehittäneet oman ohjelmistoratkaisun, jonka avulla iTapsan yhteistyö Samsungin kanssa mahdollistuu. On hienoa saada käynnistää yhteistyö iTapsan kanssa ja laajentaa näin palvelutarjontaamme sekä yhteistyöverkostoamme edelleen. Uskon, että Samsungin mobiililaitteiden käyttäjien on yhteistyön myötä entistä helpompaa pitää laitteensa toimintakuntoisena mahdollisimman pitkään, Aito Support Oy:n toimitusjohtaja Anssi Kuoppala toteaa.