Suomalaisen HMD Globalin uusi valtuutettu huoltokumppani Suomessa on Resete, joka vastaa jatkossa HMD:n laitteiden takuuhuolloista ja takuun ulkopuolisista huolloista Suomessa.
HMD:n aiempi huoltokumppani Mcare kaatui konkurssiin heinäkuun alkupuolella.
Yhteistyö HMD:n ja Reseten välillä on alkanut syyskuussa, ja huollot toteutetaan HMD:n virallisten ohjeiden mukaan, alkuperäisillä varaosilla. HMD panostaa tuotteidensa kestävyyteen ja korjattavuuteen. Siitä tunnustuksena yritys on saanut jo kolmantena peräkkäisenä vuonna, Platinum EcoVadis -luokituksen, joka on tunnustuksista korkein aste.
Vuonna 2016 toimintansa aloittanut HMD Global tunnettiin aiemmin Nokia-puhelinten tekijänä, mutta vuodesta 2024 alkaen se on ottanut tuotteissaan käyttöön oman HMD-brändinsä.
”Me HMD:llä asetamme kestävyyden ja helpon korjattavuuden etusijalle, joten myös hyvä ja luotettava huoltokumppani on meille erityisen tärkeä. Tavoitteenamme on parantaa ihmisten elämää, ja sen pitää tapahtua myös ongelmatilanteissa. Reseten kanssa pystymme tekemään myös huoltoasioista mahdollisimman sulavia”, kertoo HMD:n maajohtaja Kati Tammi.
Kuluttajalle HMD:n takuuhuolto toimii kuten ennenkin. Apua saa menemällä HMD:n verkkosivuille, jossa on selkeät toimintaohjeet. Toisena vaihtoehtona puhelimen voi toimittaa huoltoon virallisten jälleenmyyjien kautta.
”Resetelle huoltokumppanuus HMD:n kanssa on tärkeä askel ja on hienoa päästä vastaamaan suomalaisille tärkeän merkin huolloista Suomessa. HMD:n valmistamat laitteet ovat tunnettuja kestävyydestään ja käytettävyydestään, pidämme Resetellä huolen, että ne pysyvät sellaisina koko elinkaarensa ajan.” kertoo Risto Päivänsalo, Reseten toimitusjohtaja.