Garmin on julkaissut päivityksen älykellojaan jumittaneeseen ongelmaan. ”Kuoleman kolmion” tulisi nyt kaikota.
Monet Garminin älykellojen käyttäjät ovat viime viikkoina törmänneet häiriöön, jossa uudelleenkäynnistymiset seuraavat toisiaan loputtomasti. Näytölle ilmestyvän sinisen kolmion vuoksi ”Kuoleman kolmioksi” nimettyyn ongelmaan on kuitenkin nyt löytynyt ratkaisu, josta Garmin tiedottaa sivuillaan.
Ratkaisu on hieman erilainen älykellomallista riippuen, Garmin kuvailee, ja tukisivuilla on yksityiskohtaiset ohjeet jokaiselle. Osalla älykelloista, kuten Approach S70 Golf Watchilla, korjaus edellyttää tehdasasetusten palauttamista, mikä saattaa ikävä kyllä johtaa tietojen katoamiseen, kun taas esimerkiksi Fenix 8:lla ja Lily Active 2:lla pelkän virtapainikkeen pitkän painalluksen ja sitä seuraavan uudelleenkäynnistämisen tulisi tepsiä.
Garmin ei sivuillaan erikseen kerro, mistä toistuvien uudelleenkäynnistymisten kierre johtuu, mutta käyttäjät arvioivat sen liittyvän tavalla tai toisella GPS-paikannukseen. Useimmissa tapauksissa kierre näyttää myös käynnistyneen sijaintia edellyttävää toimintoa käytettäessä.
Garminin verkkosivuilla on nyt saatavilla korjausohjeet seuraaville älykelloille ja muille laitteille Approach S70 Golf Watch, D2, Enduro (Gen 2), epix (Gen 2), fenix 7, Quatix 7, Tactix 7 -sarja, Descent Mk3 -sarja, Edge-pyöräilytietokoneet, Forerunner-sarja, Instinct 3 -sarja, Venu 3 -sarja sekä vivoactive 4 ja 5.