Nokia-puhelinyhtiö HMD Global on julkistanut kansainvälisesti uudet yksinkertaiset 4G-peruspuhelinmallit Nokia 215 4G:n ja Nokia 225 4G:n.
Uutuuksista Nokia 215 4G:n maailmanlaajuinen keskimääräinen vähittäismyyntihinta on 32 euroa, ja Nokia 225 4G:n vastaavasti 41 euroa.
Nokia 215 4G tulee saataville kahdessa värissä, musta ja syaanivihreä Cyan Green, ja Nokia 225 4G kolmessa värissä, jotka ovat sininen Classic Blue, ruskea Metallic Sand ja musta.
Uutuuskaksikko on ominaisuuksiltaan samankaltainen, mutta Nokia 225 4G on varustettu lisäksi kameralla. Kameran tarkkuus on vain 0,3 megapikseliä eli VGA-tasoa.
4G-verkoissa uudet Nokia-peruspuhelimet tukevat myös VoLTE-puheluja. Puhelimissa on kaksi SIM-korttipaikkaa ja tuki kahden liittymän toiminnalle 4G-verkossa yhtäaikaisesti.
Kuoret ovat polykarbonaattimuovia, ja näytön koko on 2,4 tuumaa. Ominaisuuksiin kuuluvat myös FM-radio, joka on käytettävissä ilman kuulokkeita, sekä taskulamppuna toimiva LED-valo.
Puhelimissa on myös esiasennettuna Snake-matopeli. Sisäinen muisti on pieni, mutta sitä voi laajentaa jopa 32 gigatavun microSD-muistikortilla. Musiikkia voi kuunnella joko kaiuttimesta, 3,5 millimetrin kuulokeliitännän kuulokkeilla tai langattomasti Bluetooth-kuulokkeilla. Käyttöjärjestelmänä on Nokia Series 30+.
Sekä Nokia 215 4G että Nokia 225 4G sisältävät 1 150 milliampeeritunnin akun. Yhdellä SIM-kortilla valmiusaika yltää jopa 20-24 päivään ja puheaika 6-19 tuntiin, kahdella SIM-kortilla 15-16 päivään ja 6-8 tuntiin. Musiikkitoistoaika on 46 tuntia.
”Markkinajohtajana peruspuhelimissa, kokemuksemme tarjoaa meille näkemystä, mitä ihmiset tarvitsevat pysyäkseen yhteydessä. Ja verkkojen jatkaessa kehittymistään on velvollisuutemme varmistaa ihmisten pysyvän yhteydessä, pienestä budjetistaan huolimatta. Tuomalla 4G:n Nokia 215 4G:hen ja Nokia 225 4G:hen ilman kompromissia saavutettavissa olevassa hintapisteessä, otamme jälleen yhden askeleen kohti tehtäväämme tarjota edullinen pääsy maailmanlaajuisen yhteyteen niille, jotka sitä eniten tarvitsevat – miljardeille ihmisille, jotka eivät ole vielä yhteydessä verkkoon”, kommentoi HMD Globalin tuotejohtaja Juho Sarvikas.