Salakuva: Korealaiset tähtäävät premium-luokkaan

Hyundai suuntaan aggressiivisesti premium-luokkaan uudella Genesis-brändillään. Isoin G90 hyökkää rohkeasti saksalaisten edustusautojen reviirille.

Koreasta saadut kuvat eivät ole tarkimpia mahdollisia, mutta pääpiirteet uudesta edustussedanista käyvät kuitenkin selväksi. Nimellä Genesis G90 kulkeva malli omaa mahtipontisen keulailmeen ja kokonaisuudessaan hyvin elegantti kokonaisuus. Jo ulkoilmeestä näkee, että auto tulee tarjoamaan runsaat tilat takapenkkiläisille. Pelkästään se ei kuitenkaan riitä kilpailussa saksalaisia premium-merkkejä vastaan, vaan myös työn laatu ja materiaalit merkkaavat tässä luokassa paljon.

Lippulaiva G90:n lisäksi Genesis-merkin alle on suunnitteilla kaikkiaan kuusi mallia vuoteen 2020 mennessä. Toinen tiedossa oleva malli on isojen autojen luokkaan sijoittuva G70. Sedanien lisäksi mallistoon on tulossa kaksiovinen luksus-coupé.

Perustekniikka tulee pohjautumaan emokonserni Hyundai-Kian tuotteisiin. Päämarkkina-alueena ainakin alkuun Genesiksellä on Korean kotimarkkinat sekä Kiina. Japani ja esimerkiksi Saksa ovat haastavia markkinoita uudelle merkille näiden maiden vahvojen kotimaisten merkkien vuoksi. Tästä syystä Genesiksen saapuminen esimerkiksi Eurooppaan on vielä epävarmaa.