Euroopan myydyin pieni crossover Renault Captur sai uuden ilmeen

Pienten SUV-mallien ja crossovereiden ympärillä käy kova kuhina. Kilpailu kiihtyy kokoajan uusilla malleilla ja samalla vanhat suosikit puolustavat paikkaansa ja esittelevät uudistuksiaan kilpaa.

Yksi puolustajista on B-segmentin Renault Captur, jonka uudistunut versio esiteltiin Geneven autonäyttelyssä. Euroopassa viime vuoden myydyintä urbaania crossoveria on liikenteessä yhteensä 215 670 ajoneuvoa. Uudistuksen myötä auton muotoilusta on tehty erottuvampaa, tekniikasta kehittyneempää sekä korostettu käyttäjäystävällisyyttä. Tyyliä ja varsinkin keulaa on muotoiltu samansukuiseksi sen isoveljeen, Kadjariin, nähden.

Capturin kokoonpanoon on saatavilla entistä enemmän räätälöintimahdollisuuksia. Erikoinen kaksivärinen korimaalaus pitää edelleen pintansa, missä katto ja pilarit ovat eri värisiä kuin muu auto. Valkokattoisena kombinaation luvataan tuovan ohjaamoon lisää valoa. Samaa erikoista maalaustyötä oli nähtävillä muillakin brändeillä, jopa Bentleyllä. Lisää valoa Capturiin ovat tuomassa myös uudet täys-LED-ajovalot ja lasikatto.

Uuden Renault Capturin multimediajärjestelmä sisältää 7-tuumaisen näytön ja jo perinteiset toiminnot kuten muun muassa navigoinnin, reaaliaikaisia ​​liikennetiedot, 3G-yhteyden ja median toiston (valokuvat, videot). Lisäksi järjestelmä on ensimmäistä kertaa yhteensopiva Android-puhelimien kanssa mahdollistaen pääsyn auton näytöltä älypuhelimien sovelluksiin kuten puhelimen toimintoihin, navigointiin, musiikkiin ja viesteihin.

Tehostusta on tullut myös kuljettajaa avustaviin toimintoihin ja uusi Captur tarkkailee silmä kovana esimerkiksi kuolleeseen kulmaan ilmestyviä moottoripyöriä ja polkupyöriä ja ilmoittaa niistä sivupeilin valolla. Saataville on tullut myös automaattinen pysäköintitoiminto, missä kuljettajan tarvitsee huolehtia vain polkimista.

Kuvat: Mikko Autio ja Renault