Auto ja persoona: Mari Valosaari ja Maxus e-Deliver 7 hevoskyytinä

Maxus e-Deliver 7 tarjoaa runsaasti kuljetustilaa. Malli sai EuroNCAP testeissä kultatason.

Mari Valosaaren kiireinen arki kuluu lasten, töiden ja hevosten parissa. Hän on muun muassa toiminut tanssijana, taikurin avustajana ja perustanut Brasilian historian ensimmäisen cheerleading ryhmän jalkapallojoukkueelle. Siis kaikkea laidasta laitaan, mutta eniten töitä on takana juontajana viimeiset 20 vuotta, joista jonkin verran tv:ssä sekä viimeiset kaksi ja puoli vuotta oma iltaohjelma Radio Novassa.

-Omasta mielestäni olen tosi hyvä kuski. Mulle on sanottu, että mä ajan tosi hyvin. Kun pitää ajaa lujempaa, mä uskallan ajaa. Mä hallitsen auton tosi hyvin. Mä olen tykännyt aina ajaa autoa.

Marilla on käytössä jo pidemmän aikaa ollut Maxuksen Mifa 9 tila-auto, mutta samaan aikaan hän on miettinyt, helpottaisiko pakettiauto jollain lailla elämää entisestään. 

-Haaveena on ollut neliveto ja nyt kun siihen on vihdoin täyssähköisenä versiona mahdollisuus halusin sitä kokeilla. Tämä yksilö on vielä etuvetoinen mutta ensimmäiset nelivedot ovat tulossa jo tämän vuoden lumille. Mä olen testaamassa tätä vähän niinkuin hevosmaailmaan ja näyttäisi toimivan aika kivasti.

-Tilaa löytyy tosi kivasti. Tähän tulis satulatelineet, kaikki muu tavara, rehusäkit, heinäpaalit, miljoonat loimet, mitä näitä nyt on. Tavaraa pitää olla paljon. Tämä toimii ihan perusajossa, mutta sitten myös, kun tarvitaan enemmän tilaa.

-Tavaratilassa on kyllä hyödynnetty jokainen sentti. Elämää helpottaa hurjasti myös tämä vasemmanpuoleinen liukuovi. Aina ei tarvitse kiertää koko auton ympäri kun haluaa ottaa/laittaa jotain autoon. Täällä apukuskin puolella on myös tämä sähköinen astinlauta, joka helpottaa tavaratilan sisälle menoa tosi paljon.

Tilava ja turvallinen

Marille on tärkeää, että autoon mahtuu myös lapset. Maxus e-Deliver 7:ssä on tilava ohjaamo, jossa ei tarvitse istua kylki kyljessä, vaikka useampi matkustaja olisi kyydissä. Selkänojan takaa löytyy kätevä taso, josta saa matkan aikana työtason esimerkiksi tietokoneelle matkan aikana.

-Tämä on etuvetoinen malli niin traileri ja poni mahtuvat molemmat kyytiin, mutta nelivetoseen malliin voi sitten hevonenkin tulla mukaan. 

Marille autossa ehdottoman tärkeää on turvallisuus. e-Deliver 7 sai EuroNCAP testeissä kultatason. Tämän huomaa mm. kaikista nykyaikaisista kuljettajan avustimista sekä kuudesta ohjaamon turvatyynystä.

-Tämä luo turvallisuuden tunnetta. Maxuksessa on mielettömät kuljettajaa avustavat lisävarusteet, jotka pitävät keskittymisen ajamisessa. Ja tuo 360 peruutustutka on ihan ehdoton. Siinä no nuo senttimäärät, niin näkee, että kuinka lähellä takana olevaa estettä ollaan.

Maxus e-Deliver 7 sisältää mm. 360 asteen peruutustutkan.

-Kyllä tämmönen pakettiautokin menisi normi käyttöautona, koska ei tämä ajettaessa tunnu yhtään pakettiautolta. Tämä on ihan super. Rakastan nykyisin ajaa sähköautolla, se on ihan eri maailma. 

-Minulle riittävä toimintamatka päivittäiseen matkaan olisi 150 km, kun työmatkaan menee 100 km. Maxus e-Deliver 7:ssä luvattu range on 400 km ja se pitää kyllä paikkansa. Eli ei olisi pakko ladata joka päivä. Nyt kun on tottunut täyssähköön, niin en mä tuosta vaan menisi vaihtamaan polttomoottoriautoon. Sähköauto kun on niin helppoa. Tulet kotiin ja piuha vaan kiinni autoon.

LUE MYÖS

Vauhtikaksikon matkatarinoita osa 2: Muistojen tie luo Kalle Rovanperän vie

Power+ avasi Espoon Suonenojassa

SEURAA TEKNAVIA SOSIAALISESSA MEDIASSA

Löydät meidät FacebookistaInstagramistaYouTubesta, TikTokista ja LinkedInista.