Tätä kauppaa kannattaa varoa: Pu­he­lin­fix.fi-verk­ko­kau­pasta kymmeniä valituksia - asiakkaat kertovat toimittamatta jääneistä tuotteista

Euroopan kuluttajakeskus kertoo saaneensa kuluttajilta kymmeniä yhteydenottoja virolaisen Sampobrand OÜ:n suomenkielisestä Puhelinfix.fi-verkkokaupasta.

Valtaosa valituksista koskee toimittamatta jääneitä tuotteita.

Puhelinfix.fi myy mobiililaitteiden tarvikkeita, kuten puhelimien, tablettien ja älykellojen panssarilaseja.

Euroopan kuluttajakeskus kertoo välittäneensä osan tapauksista sovitteluun Viron Euroopan kuluttajakeskukseen (ECC Estonia).

”Seuraamme, ratkeavatko tapaukset sovittelun avulla. Kuluttajien lisäksi myös Viron toimipisteellämme on ollut vaikeuksia saada yritykseen yhteyttä”, kertoo Euroopan kuluttajakeskus tiedotteessaan.

Lisäksi Euroopan kuluttajakeskus on välittänyt tietoa verkkokaupan ongelmista myös kuluttaja-asiamiehelle.

Euroopan kuluttajakeskus antaa myös toimintaohjeet niille asiakkaille, jotka eivät ole saaneet tilaamiaan tuotteita sovitun toiminta-ajan puitteissa.

Tässä tapauksessa yritykselle tulee lähettää kirjallinen valitus.

”Jos olet maksanut luottokortilla tilaamasi tuotteen, jota ei ole toimitettu tai joka on virheellinen, sinulla on mahdollisuus vaatia maksu takaisin luottokorttiyhtiöltäsi. Pankkikorttimaksun ollessa kyseessä tarkista pankkisi sopimusehdoista, onko sinulla niiden perusteella vastaava oikeus. Korttiyhtiöiden verkkosivuilta löytyy yleensä valmis lomake maksunpalautusvaatimuksen tekoon esimerkiksi hakusanalla ’korttireklamaatio'”, kertoo Euroopan kuluttajakeskus.

Puhelinfix.fissä maksutapana tarjolla ovat olleet myös lasku ja osamaksu, ja niiden osalta Euroopan kuluttajakeskus kehottaa olemaan yhteydessä maksunvälittäjänä toimineeseen Paytrailiin. Paytrailin sähköpostiosoite on asiakaspalvelu@paytrail.com ja puhelinnumero 020 7181820.

Jos ongelma ei ratkea etkä voi tehdä korttireklamaatiota tai kääntyä Paytrailin puoleen, kehottaa Euroopan kuluttajakeskus olemaan yhteydessä siihen.