Suomeen saapuu uusi elektroniikkajätti – lupailee halpoja hintoja

Suomen kodintekniikkamarkkinat saavat uuden haastajan, kun tanskalaislähtöinen Power-ketju aloittaa liiketoiminnan Suomessa. Ketjun nettikauppa aukeaa tänäänosoitteessa www.power.fi. Ensimmäiset Power-myymälät avataan syksyyn mennessä.

Uuden tulokkaan strategia perustuu merkkituotteiden aggressiiviseen hinnoitteluun.

– Haluamme haastaa nykyiset toimijat hinnoittelullamme. Kodintekniikan markkinoilla ei ole ollut tähän mennessä tarpeeksi kilpailua ja ala ei ole kustannustehokas, sanoo ketjun pääomistaja Øivind Tidemandsen, joka on ollut perustamassa myös XXL-urheilukauppaketjua sekä Gigantin taustalta löytyvää Elkjøp-konsernia.

– Tulemme markkinoille täysin uudenlaisella konseptilla, jossa kaikki kustannukset on optimoitu mahdollisimman alhaisen hinnan tarjoamiseksi asiakkaille.

– Tavoitteenamme on nostaa Power erittäin nopeasti kahden suosituimman kaupan joukkoon Suomessa. Tanskassa saavutimme tämän aseman alle vuodessa, Powerin toimitusjohtaja Mika Aro sanoo.

Powerin keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa ja siellä varastoidaan yli 20 000 tuotenimikettä. Varastolta lähtee tilauksia ympäri vuorokauden. Yhteispohjoismaisesti operoiva Power lupaa siirtää volyymiedut kuluttajien hyödyksi. Power-ketju on osa Expert AS -konsernia.

– Saamme toimintamallistamme merkittävää volyymietua. Ostamme kerralla paljon, suoraan tehtailta ja se näkyy hinnoissa niin meille kuin kuluttajillekin.

Power-ketju lanseerattiin viime vuonna Tanskassa; kesällä avattiin ketjun nettikauppa ja syksyllä 2015 oli ensimmäisten myymälöiden vuoro.

– Power.fi-nettikauppamme hintoja päivitetään useita kertoja päivässä markkinatilanteen mukaan. Päivitämme samat halvimmat nettikaupan hinnat myymälöihimme. Tämän mahdollistavat myymälässä olevat digitaaliset hintalaput, joiden hinnat päivittyvät vähintään neljä kertaa päivässä, Tidemandsen toteaa.

Power takaa, että asiakas saa aina saman Power-hinnan, nettikaupasta ja myymälästä.

– Tämä tukee ajatteluamme siitä, ettei nettikauppaa ja myymälöitä kohdella erikseen. Mielestämme asiakkaalla on oikeus ostaa tuote samaan halpaan hintaan kaikista myyntikanavistamme. Tämä ei todellakaan ole tänä päivänä itsestäänselvyys, Aro jatkaa.