Uusi verkkokauppa Teknavi.com

Tässä ovat Verkkokauppa.comin palautetuimmat ja heikoimmat arviot saaneet tuotteet

Huonoja tuotteita kannattaa välttää.

Tällä viikolla vietetään maailman suurimpiin ostospäiviin lukeutuvaa Black Friday -perjantaita ja useimmilla kauppiailla Black Friday -kampanjat kattavat ainakin koko viikon tai alkoivat jo viime viikon puolella.

Huonoa tuotetta ei kuitenkaan kannata ostaa halvallakaan, ja perinteiseen tapaan Verkkokauppa.com onkin julkaissut nyt Black Friday -viikon aikana myös tietoa huonommista tuotteistaan, eli listaukset vuoden 2021 osalta eniten palautetuista ja asiakkaiden heikoimmiksi arvioimista tuotteista.

20 eniten palautetun tuotteen joukossa palautusprosentit ovat 29 prosentista 46 prosenttiin. Suurin osa eniten palautetuista tuotteista on erilaisia lisävarusteita ja tarvikkeita. Palautetuin tuote on One For Allin SV9480 -DVB-T/T2-sisäantenni.

Kaikkien tuotteiden keskimääräinen palautusprosentti Verkkokauppa.comissa on 1,0 prosenttia, eli keskimäärin joka sadas myyty tuote palaa takaisin.

Verkkokauppa.comin palautetuimmat tuotteet

Heikoimmat arvostelut saaneissa tuotteissa on samoin paljon erilaisia lisävarusteita ja tarvikkeita. Arvostelujen keskiarvo on asteikolla 1-5 huonoin mahdollinen eli 1 kolmella eri tuotteella, jotka ovat Wave Qi-pöytäteline 15W langattomalla latauksella, ORB PlayStation 4 USB Hub sekä Science-radiopuhelimet.

Mielenkiintoisesti sekä palautetuimpien että heikoimmat arviot saaneiden tuotteiden listalta löytyy molemmilta yksi Applen MacBook-läppäreiden laturi. Palautetuimmissa tuotteissa mukana on 32 prosentin palautusprosentilla Applen MagSafe 45 W virtalähde MacBook Airille, heikoimmissa arvioissa puolestaan Apple MagSafe 2 60 W virtalähde keskiarvosanalla 1,8.

Verkkokauppa.comin mukaan sen asiakkaat ovat jättäneet yli 400 000 arviota eri tuotteista.

”Verkkokauppa.comista löytyy yli 400 000 sensuroimatonta tuotearvostelua, joiden avulla asiakkaamme saavat tietoa tuotteista ja voivat tehdä perehtyneitä valintoja. Asiakkaiden tekemät arviot myös auttavat meitä muokkaamaan valikoimaa sen mukaan, mitkä tuotteet toimivat ja mitkä eivät. Rehellisten tuotearvosteluiden näyttäminen ja palautusprosenttien kertominen ovat keinoja, joiden avulla vältämme asiakkaiden hutitilauksia – palautusprosenttimme onkin vain 1,0 %, ja eikä palautusliikenne juuri nouse edes vuoden suurimman ostopäivän Black Fridayn jälkeen”, sanoo Verkkokauppa.comin vastuullisuuspäällikkö Johanna Stenbäck.

Verkkokauppa.comissa huonoimmat arviot saaneet tuotteet