Samsungin kokeellinen projekti: uusi sosiaalinen media

Samsung esittelee tällä viikolla kokeellisia projektejaan South By Southwest -tapahtumassa Yhdysvalloissa. Valikoimassa on kaksi mielenkiintoista sovellusta, joista toinen leikkii äänentunnistuksen kanssa ja toinen lupaa olla uudenlainen sosiaalinen media-alusta. Molemmat ovat peräisin Samsungin C-Lab-innovaatio-ohjelmasta, joka nostaa esiin ja jatkokehittää yhtiön työntekijöiden luovempia tuoteideoita.

Waffle.

Waffle on Samsungin uusi sosiaalinen mediapalvelu. Sovelluksen ideana on, että nykytarjonnasta poiketen käyttäjät voivat jatkaa ja muokata ystäviensä aloittamia sisältöjä.

Esimerkkinä annetaan matkaaja, joka julkaisee palvelussa kuvan Tokiosta. Joku matkaajan tuttavista voisi jatkaa teosta vaikkapa piirretyllä sumopainijalla tai kuvalla sushi-annoksesta. Näin jatkuen useiden käyttäjien kuvista muodostuu toisiinsa liittyvien sisältöjen kokonaisuus. Käyttöliittymä asettaa yhteenkuuluvat sisällöt ruudukkoon, jonka vohvelimaisesta kuviosta Waffle-palvelu on saanut nimensä.

Toinen Samsungin sovellusprojekti liittyy äänentunnistukseen. Hum On! tunnistaa käyttäjän hyräilemän sävelmän ja muuntaa sen nuoteiksi. Tämän jälkeen sävelmää voidaan soittaa luotujen nuottien avulla erilaisina sovituksina. Tyyleinä ovat esimerkiksi R&B ja rock.

Sovellukset ovat vielä kehitysvaiheessa. Tämän viikon esittelyillä Samsung pyrkii määrittämään, olisiko palveluille kysyntää markkinoilla. Samalla yhtiö kerää palautetta jatkokehitystä varten.