Google Play täyttää 10 vuotta: juhlan kunniaksi uusi logo ja kymmenkertaisesti kanta-asiakaspisteitä

Androidin suosituin sovelluskauppa täyttää pyöreitä vuosia.

Google Playn kymmenvuotista taivalta juhlistetaan esimerkiksi uudella logolla.

Vuonna 2012 perinteisestä Android Marketista tuli Google Play, ja nyt tuttu sovelluskauppa on jo kymmenen vuotta vanha. Matkan varrella moni asia on muuttunut esimerkiksi elokuvien, tv-sarjojen ja musiikin painuttua pitkälti taka-alalle ja äänikirjojen saavuttua valikoimaan sovellusten ja pelien rinnalle.

Kymmenvuotista Google Playta juhlistetaan uudella logolla, jonka värimaailma muistuttaa muiden Google-palveluiden ja -sovellusten vastaavaa. Tyyliltään logo säilyy pitkälti totutun kaltaisena ja kolmiomaisena.

Uudessa Play-kaupan logossa on päivitetyt värit.

Logon lisäksi Google tarjoaa juhlan kunniaksi Google Play Points -kanta-asiakaspisteet peräti kymmenkertaisina. Kaikki pisteitä keräilevät – joita yhteensä on maailmalla jo 100 miljoonaa – voivat milloin tahansa aktivoida 24 tunnin aikajakson, jona yksi Play-piste vastaa kymmentä.

Google Play Points -pisteitä voi tätä nykyä kerätä myös Suomessa.

Google Playta käyttää tätä nykyä kuukausittain noin 2,5 miljardia ihmistä yli 190 maata, Google kertoo, ja sovelluskehittäjiäkin on jo kaksi miljoonaa. Kauppa toimii älypuhelinten ohella esimerkiksi älykelloissa, älytelevisioissa ja valituissa autoissa.