Gmail on saamassa oma näkymän ostoksille. Uuteen näkymään lisätään muun muassa verkkokauppojen tilaukset.
Gmail-sähköposti luokittelee oletuksena saapuvia viestejä erilaisiin luokkiin helpottaen näin osaltaan käyttäjän arkea. Ennen pitkää sähköpostiin lisätään oma näkymänsä myös ostoksille, minkä ohella tarjousten näkymää mukautetaan hieman.
Sähköpostin sivupalkkiin lisättävä Ostokset-näkymä kokoaa yhteen paikkaan esimerkiksi verkkokauppojen tilausvahvistukset helpottaen näin muun muassa toimitusten seurantaa.
Tuttu Tarjoukset-näkymä sen sijaan uudet luokitteluvalinnat ”hyödyllisimmille” ja ”käyttäjän suosimille brändeille”. Myös tuttu kronologinen aikajärjestys on kuitenkin yhä saatavilla, Google vahvistaa.
Aiemmin tänä vuonna Gmail sai merkittävän haku-uudistuksen, joka hyödyntää tekoälyä tunnistaen käyttäjän tarpeet hakusanoja laajemmalla tasolla.
Gmailin uudistusten jakelu on alkamassa lähiviikkoina. On epäselvää, onko kyse maailmanlaajuisesta julkaisusta, vai lanseerataanko uusi näkymä parannuksineen ensin tietyille alueille.