Smart tuo Frankfurtiin Fortwon avoversion

Smart tuo markkinoille kaksipaikkaisen Fortwon avoautoversion, joka lanseerataan ensi viikolla alkavassa Frakfurtin autonäyttelyssä.

Kiinteäkattoinen kaksipaikkainen auto muuttuu nappia painamalla puoliavoimeksi malliksi, jonka matkustamoa peittää liukuva canvas-aurinkokatto. Tarjolla myös on täysin avoin Cabrio-versio. Taittuvaan tritop-kattoratkaisuun kuuluu katon irrotettavat sivuttaistuet, joille löytyy paikka tavaratilasta.

Sukunäköisyys kiinteäkattoiseen on ilmeinen. Myös mitat ovat säilyneet ennallaan. Smartille tyypilliset muotoiluvaikutteet kuten esimerkiksi lyhyet etu- ja takaylitykset, Tridion-turvakori ja hunajakennorakenteinen etusäleikkö toistuvat myös Cabriossa. B-pilarit ovat kapeammat kuin kovakattoisissa serkuissa. Lisäksi Tridion-kori on muotoiltu dynaamisemmin urheilullisuuden korostamiseksi.



Pehmeä kangaskatto voidaan avata 12 sekunnissa myös silloin, kun autolla ajetaan huippunopeudella. Katon voi avata kaukosäätimellä myös auton ulkopuolelta.

Uloin kerros on tehty kevyestä ja kestävästä polyakryylikankaasta ja sisäkatto puolestaan puuvilla-polyesteristä. Väliin jää kestävä kumikerros. Ulkovärejä on kolme: blue denim, punainen ja musta. Sisäkatto on aina harmaa. Lämmitettävä takaikkuna on lasia.

Korin vääntöjäykkyys on noin 15 prosenttia parempi kuin edeltäjässä – kiitos lujien kuumapuristettujen teräslaatujen ja monikerrosterästen käytön. Lisäksi Cabrion alustassa on teräsristikko sekä vääntölujuutta lisäävät seinät edessä ja takana. A-pilarien sisällä on lisäksi putki, joka on tehty erikoislujasta kuumapuristeteräksestä.



Uusi Smart Fortwo Cabrio on saatavana kahdella kolmisylinterisellä bensiinimoottorilla, joiden tehot ovat 52 kW / 71 hv ja 66 kW / 90 hv. Molempien moottorien yhteyteen saa viisivaihteisen käsivaihteiston tai täysautomaattisen Twinamic-kaksoiskytkinvaihteiston. Varustetasot ovat tutut Passion, Prime ja Prox.

Uutuuden tilauskirjat avataan marraskuun puolivälissä. Ensimmäiset autot saapuvat myymälöihin helmikuussa 2016.

comments powered by Disqus