Lähes 100000 euron maasturi menee Suomessa kaupaksi kuin häkä

Teknavin tv-ohjelman 10. tuotantokauden kuvauksissa on parhaillaan mukana Volvon XC90-maasturi. Uusi XC90 on otettu avosylin vastaan Suomen automarkkinoilla.

Vaikka auton julkaisusta on kulunut vasta kolme kuukautta, on tilauksia otettu vastaan jo 380 kappaletta. Kun otetaan huomioon, että keskimääräisen XC90:n hintalappu lähentelee 100000 euroa, on se melkoinen suoritus.

Tämä selittyy osittain isolla XC90:n kannalla Suomessa. Aikaisempaa korimallia on rekisteröity Suomessa uutena 2100 kappaletta. Malli ehti olla markkinoilla peräti 12 vuotta, joten uudelle mallille oli selvä tilaus.

Volvon katumaasturit ovat muutoinkin menneet Suomessa hyvin kaupaksi. XC90:n pikkuveli XC60 on ollut jo pitkään luokkansa eniten myydyin malli. Viime vuonna sitä rekisteröitiin 1400 kappaletta.

Lue myös Teknavin koeajotarina Volvo XC90 -mallista:
Koeajo: Volvo XC90 – harkittua skandinaavista tyyliä ja osaamista