Älypuhelimistaan parhaimmin tunnettu OnePlus perustettiin joulukuussa 2013, joten brändi juhlii nyt yhdeksänvuotispäiväänsä.
Merkkipäivänsä yhteydessä OnePlus on kertonut uudesta OnePlus Featuring -co-creation-alustasta, joka OnePlussan mukaan tarjoaa uuden tavan syventää yhteistyötä OnePlus-yhteisön ja -käyttäjien kanssa.
Käytännössä OnePlus Featuring -alustan kautta tarjolle on tulossa yhteisön avustuksella luotuja ja OnePlussan yhteistyössä kolmansien osapuolten, jotka ”jakavat OnePlussan kanssa saman vision”, kanssa toteuttamia tuotteita. Alustan kautta kehitettyä lopputuotetta tullaan myymään ympäri maailmaa.
Aiemmin tänä vuonna OnePlus järjesti useita äänestyskierroksia käyttäjiensä kesken päättääkseen, minkä tuotteen se valmistaa seuraavaksi. Tämän jälkeen OnePlus alkoi työstää itselleen täysin uutta tuotetta, mekaanista näppäimistöä. Parhaan käyttökokemuksen varmistamiseksi OnePlus kertoo luoneensa tuotteen yhdessä näppäimistövalmistaja Keychronin kanssa. OnePlussan näppäimistöstä on tulossa lisää tietoa 15. joulukuuta ja ensi vuoden alussa, ja siitä voi tilata ilmoituksia OnePlus Featuring -alustalla.
Käyttäjien yhteisö on aina ollut OnePlussan toiminnassa ja markkinoinnissa keskeisessä roolissa. Toukokuussa 2021 OnePlus käynnisti myös Power of Community -ohjelman, joka antaa käyttäjille mahdollisuuden osallistua ja antaa ideoitaan OnePlussalle koko tuotteen luomisprosessin ajan. OnePlussan mukaan Power of Community -ohjelmassa on jo suunniteltu ja luotu useita korkealaatuisia tuotekonsepteja.
Osana yhdeksänvuotisen historiansa juhlistamista OnePlus on kertonut tänään kasvustaan eri markkinoilla. OnePlus muun muassa kasvoi 43,8 prosenttia Aasian ja Tyynenmeren alueella ja jopa 104,6 prosenttia Intiassa vuoden 2022 kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana. Lisäksi OnePlus on myös ykkönen kohtuuhintaisten 5G-älypuhelinten markkinoilla sekä edullisten premium-älypuhelinten segmentissä Intiassa vuoden 2022 kolmannella neljännekseksellä.
”Elämme ”Never Settle” -mottomme mukaan olemme sitoutuneet tarjoamaan käyttäjillemme parhaita tuotteita ja kokemuksia. Yhteisöltämme saatu arvokas palaute sekä ideat motivoivat meitä kehittymään ja jatkamaan itsemme haastamista”, kommentoi OnePlus-johtaja (President) Kinder Liu.