Frankfurtin autonäyttely: Top 5 tuotantoautot (siis suomalaisten kannalta tärkeimmät uutuudet)

Teknavi listasi Frankfurtin autonäyttelyn viisi parasta tuotantoautoa:

Audi A4 (pääkuvassa)
Audi vastaa Mercedeksen C-sarjan kilpailukutsuun. Uutta A4:ää on odotettu kuin kuuta nousevaa, mutta VW:n piti saada ensin uusi Passat rauhassa uunista ulos. Ulkoa päin katsottaessa A4 ei hyppää silmille, mutta ohjaamo on timanttinen. Laatuvaikutelma, ergonomia, lukuisat avustinjärjestelmät, upea mittaristo sekä graafisesti näyttävä kosketusnäyttö vetävät hiljaiseksi. (Lue ja katso tästä tuhti paketti Audi A4:stä)

Renault Talisman
Renault on löytänyt taas muotoiluunsa jotain omaa. Tämä korostuu Lagunan korvaavassa Talismanissa, joka on etenkin porrasperänä todella nätti auto. Talismanin linjat ovat niin sulavat, että auton todellinen koko hämärtyy. Farmari myynee kuitenkin meillä paremmin, kunhan se ehtii meille ensi vuonna. Vastaavasti uusi Megane on yllättäen hieman pliisu. (Lue ja katso tästä lisää Renault Talismanista)

Volkswagen Tiguan
En ole varsinaisesti helmasarjojen ystävä, mutta uusi VW Tiguan R-Line-helmoilla näyttää todella hyvältä. En yhtään ihmettelisi, jos jopa premium-merkkien omistajat katselisivat sen suuntaan. Mitoiltaan ja sisätiloiltaan kasvaneen Tiguanin on toki syytäkin olla hyvä, sillä kilpailua on luvassa talon sisältä. Sekä Seat että Skoda saavat pian omat uudet katumaasturinsa. (Lue ja katso tästä lisää Volkswagen Tiguanista)

BMW X1
Kun autonvalmistaja muuttaa autoaan sukupolvenvaihdoksessa näin paljon, se on vähän kuin se myöntäisi, ettei se edellinen ollut ihan niin hyvä kuin olisimme halunneet. Muutokset on mahdollistanut tietenkin uusi ja Active Tourerista lainattu pohjalevy. Samalla se alleviivaa sitä, että moni katumaasturi on itse asiassa pulleat helmat saanut tila-auto. (Lue ja katso tästä lisää BMW X1:stä)

Opel Astra
Uusi Astra ei varsinaisesti nouse esiin massasta, mutta ostajien kannalta siinä on tehty monia asioita oikein. Tilaa on ensinnäkin selvästi enemmän kuin ennen. Astra on keventynyt reippaasti, eli se kuluttaa vähemmän. Tekniikkakin on ajan tasalla. Ja kilpailijoiden tapaan myös Astra siirtyy uusiin downsizing-moottoreihin; on mielenkiintoista nähdä, miten litrainen kolmipytty puree meillä. (Lue ja katso tästä lisää Opel Astrasta)

Tsekkaa myös tämä:
Hengästyttävä Frankfurt – lue ja katso Teknavin jättipaketti autonäyttelystä