World of Warcraft -mobiilipeli tuli perutuksi - syynä taloudellinen erimielisyys

Kauan valmisteltu World of Warcraft -mobiilipeli on yllättäen peruttu.

Syynä ovat taloudelliset erimielisyydet, Bloomberg raportoi.

Suosituista World of Warcraft -peleistään tunnettu Blizzard on jo kolmen vuoden ajan kehitellyt pelisarjasta mobiililaitteille soveltuvaa muunnelmaa yhdessä kiinalaisen NetEasen, pitkäaikaisen kumppaninsa, kanssa. Nyt World of Warcraftin mobiiliversio on kuitenkin yllättäen peruttu.

Taustalla on taloudellisia erimielisyyksiä, joista Blizzard ja NetEase eivät ole päässeet yhteisymmärrykseen. Pelin oli tarkoitus tuoda suosittu World of Warcraft -resepti Androidille ja iOS:lle vain hienoisesti muokatulla tavalla.

Blizzard tiedotti World of Warcraft -suunnitelmistaan aiemmin tänä vuonna, mutta sittemmin erimielisyydet ovat tehneet projektin jatkamisesta mahdotonta. Blizzard ja NetEase ovat tehneet yhteistyötä jo vuodesta 2008 lähtien.

Kauan kehitetyn World of Warcraft -mobiilipelin peruuntuminen on yllättävä tapaus etenkin, koska Blizzard on viime aikoina panostanut mobiilipeleihin yhä enemmän. Alkukesästä pelifirma kertoi esimerkiksi Warcraft Arclight Rumble -pelistä, joka perustuu älypuhelinpelaajien keskuudessa suosittuun tornipuolustus-mekaniikkaan.

Varsinainen World of Warcraft -mobiilipeliprojekti on kuitenkin nyt peruttu ainakin toistaiseksi.