Verkkokauppa.fihin haki mukaan yli 150 suomalaisyritystä - suomalaisyritysten tuotteita myyvä verkkokauppa avautuu syyskuussa

Verkkokauppa.com on avaamassa oman verkkokauppansa kylkeen Verkkokauppa.fi-osoitteen alle pelkästään suomalaisyrityksille omistetun sivuston syyskuussa 2020.

Kesän aikana Verkkokauppa.com on hakenut avoimella haulla mielenkiintoisia suomalaisyritysten tuotteita uudessa verkkokaupassaan myytäväksi. Haku huipentuu tulevana torstaina pitching-tilaisuudessa, jossa kiinnostavimmat hakijat esittelevät tuotteensa suoraan Verkkokauppa.comin paneelille ja live-yleisölle verkon välityksellä.

“Haun tulokset ylittivät odotuksemme täysin, kun mukaan haki yli 150 yritystä. Yrittäjien palaute oli selvää: digitaalinen myyntikanava on ollut monella mielessä, ja juuri tämänkaltaista tekoa kaivattiin vallitsevassa tilanteessa. Oli hienoa nähdä, että kotimaiset yritykset luottavat meihin, ja pääsemme nostamaan heidän tuotteitaan esille”, sanoo Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Panu Porkka.

Verkkokauppa.comin mukaan sen tavoitteena on koota uudelle .fi-sivustolle mahdollisimman laaja ja kiinnostava valikoima kotimaisten yritysten tuotteita. Tuotteet päästään esittelemään sivuston kautta Verkkokauppa.comin kävijöille, joita oli yksin viime vuonna yli 70 miljoonaa.

Haun kautta löytyneiden tuotteiden lisäksi sivustolle tuodaan Verkkokauppa.comin jo valikoimasta löytyvät kotimaiset tuotteet ja valikoiman laajentamista jatketaan aktiivisesti.

Kesällä startanneen haun viimeisessä vaiheessa 20 finalistiyrityksen tehtävänä on vakuuttaa Verkkokauppa.comin paneeli siitä, että heidän tuotteensa voittavat suomalaiset puolelleen. Hakutilaisuutta voi seurata kuka tahansa Verkkokauppa.comin Facebookissa ja YouTube-kanavalla 27. elokuuta klo 14 alkaen. Tilaisuuden juontaa Jussi Heikelä.

“Luvassa on historiallinen tapahtuma, kun teemme yleisön edessä päätökset siitä, mitkä yritykset ovat mukana Verkkokauppa.fi:ssä. Kotimaiset tuoteinnovaatiot kulkevat tällä hetkellä kovalla tasolla ja olemme todella innoissamme, että saamme niitä kohta lisää valikoimaamme. Otamme jälleen kerran harppauksen kohti uutta ja kehitämme tuotevalikoimaa ennakkoluulottomasti”, Porkka kertoo.

Esimerkkejä Verkkokauppa.fi:hin mukaan hakeneista yrityksistä:

  • Supermaila Oy: Maailman parhaiksi kutsutut, hiilikuidusta valmistetut jääkiekkomailat (Helsinki)
  • Nordic 24/7 Services Oy: Pelaajien suosimat, juomateollisuudelle suunnitellut design-kylmälaitteet (Espoo)
  • EcoFurn: Ekologisen kiertotalouden periaatteet toteuttavat puutarha- ja keittiötuotteet (Järvenpää)
  • Seloy Live Oy: SHINE-älypeili (Huittinen)
  • Pari Vesaa ja Masa Oy: Antimikrobinen kosketussuojain epäpuhtauksia vastaan (Virrat)
  • Nice Smile Oy: Eettiset ja ekologiset hampaidenvalkaisutuotteet kotikäyttöön (Tampere)
  • Aurora Nutrients Oy: Terveellinen energiajuoman korvike pelaajille (Nokia)
  • Brunberg: Ensi vuonna 150-vuotta täyttävän suklaatehtaan herkut (Porvoo)
  • Neurosonic: Värähtelevät huonekalut rentoutumiseen, parempaan uneen ja kokonaisvaltaiseen palautumiseen (Oulu)
  • Artome: Kotiteatterijärjestelmiä huonekaluihin sulautettuna (Heinola)
  • Lola&Lykke: Terveydenhoidon ammattilaisten kanssa kehitetyt äitiystukivyöt ja imetystuotteet (Helsinki)
  • Jalotakka: Kotimaiset teräshormit, pihagrillit ja kesäkeittiöt (Kotka)
  • PetHolic.Net: Biohajoava kissanvessa (Kerava)
  • The Good Guys: Luomukombuchaa valmiina tai starttipaketti kotivalmistukseen (Pirkkala)
  • Desiot: Valopilleri – Designvalaisin (Helsinki)
  • GoSleep: Powernap Pod (suom. Unimuna) on patentoitu suomalainen innovaatio, jonka suojissa väsyneet lentomatkustajat nukkuvat ja rentoutuvat maailman lentokentillä. Unimunat on nyt saatavilla myös organisaatioille, jotka haluavat aidosti pitää parempaa huolta oman henkilöstön jaksamisesta, hyvinvoinnista ja onnellisuudesta. (Pieksamäki)