Suomalainen HMD Global eli Human Mobile Devices ryhtyy ennen kaikkea jalkapalloseurana tunnetun FC Barcelonan kumppaniksi.
Alustavan kolmivuotisen sopimuksen myötä HMD on FC Barcelonan maailmanlaajuinen kumppani ja FC Barcelonan virallinen matkapuhelinyhteistyökumppani. Yhteistyöllä halutaan lisätä tietoisuutta Human Mobile Devicesista (HMD), joka panostaa tätä nykyä omaan brändiinsä tultuaan aiemmin tunnetuksi Nokia-puhelinten tekijänä.
HMD markkinoi itseään suurimpana eurooppalaisena älypuhelinvalmistajana.
Aiemmin FC Barcelona on tehnyt yhteistyötä kiinalaisen puhelinvalmistajan Oppon eli OnePlussan emobrändin kanssa.
HMD:n mukaan FC Barcelona -yhteistyö antaa myös esimakua HMD Skyline -älypuhelimen uudesta väristä Blue Topazista, joka virallisesti julkistettiin nyt yhteistyöilmoituksen yhteydessä.
HMD:n ja FC Barcelonan yhteistyö näkyy ensisijaisesti digitaalisilla mainospaikoilla olympiastadionilla ja myöhemmin Spotify Camp Nou -stadionilla, kun se avataan uudelleen kauden aikana. Tuotemerkkien kumppanuus ulottuu jalkapallon ulkopuolelle, sillä yhteistyö kattaa myös FC Barcelonan koripallo-, futsal-, käsipallo- ja rullakiekkojoukkueet.
Lisäksi stadionien ulkopuolella HMD tulee olemaan merkittävässä asemassa FC Barcelonan digitaalisissa kanavissa, joilla on yhteensä noin 468 miljoonaa seuraajaa.
Human Mobile Devicesin (HMD) ja FC Barcelonan yhteistyö paljastettiin sosiaalisen median tileillä julkaistussa videossa, jossa tunnettu parturi Saul Peregrina ajelee maailmankuulun FC Barcelonan vaakunan sekä Human Mobile Devicesin (HMD) logon fanin takaraivoon. Taitavan parturoinnin tekemiseen kului yhteensä kaksi tuntia.
”Kun on kyse luovuudesta ja innovaatiosta urheilussa, ei yksinkertaisesti voi jättää mainitsematta FC Barcelonaa. Seura on aina korostanut tuoretta ajattelua, kauneutta ja hohtoa – ja me jaamme saman ajattelutapavan teknologian suhteen. FC Barcelona tuo ihmiset yhteen – se on enemmän kuin seura – ja me olemme samanlaisia. Jokainen valmistamamme laite on suunniteltu parantamaan ihmisten elämää ja luomaan yhteyksiä. Olen ollut FC Barcelonan fani pitkään, siitä lähtien kun Michael Laudrup liittyi seuraan vuonna 1989. Faniuteni on jatkunut, ja olenkin iloinen voidessani ilmoittaa, että HMD liittyy myös kannattajien joukkoon. Emme malta odottaa, että pääsemme työskentelemään seuran ja Culersien (Barçan kannattajien) kanssa ja tekemään yhdessä upeita asioita”, kommentoi HMD:n markkinointijohtaja Lars Silberbauer.
”Olemme erittäin ylpeitä ottaessamme askeleen eteenpäin kaupallisessa strategiassamme ja julistaessamme HMD:n uudeksi globaaliksi kumppaniksemme. Olemme samoilla linjoilla heidän brändiarvojensa kanssa, koska heidän näkemyksensä teknologiasta on rehellinen ja läpinäkyvä, ja siinä asetetaan etusijalle e-jätteiden vähentäminen ja kierrättäminen sekä laitteiden vastuullinen käyttö, jossa kiinnitetään erityistä huomiota tulevien sukupolvien hyvinvointiin. HMD ja Barça ovat tästä lähtien kaksi tuotemerkkiä, jotka kulkevat käsi kädessä nykyhetkestä eteenpäin ja tulevaisuuteen katsoen”, kommentoi puolestaan Juli Guiu (Vice President of Marketing Area, FC Barcelona).