HMD Global vahvisti Nokia-puhelinten yhteistyön Bond-elokuvan kanssa – aloittaa kaikkien aikojen suurimman markkinointikampanjansa

Nokia-puhelinyhtiö HMD Global on vahvistanut yhteistyönsä uuden Bond-elokuvan 007 No Time To Dien kanssa.

Kyse on HMD Globalin mukaan samalla sen kaikkien aikojen suurimmasta markkinointikampanjasta. HMD Global julkistaa uusia Nokia-puhelimia Lontoossa 19. maaliskuuta.

No Time to Die -elokuvassa esiintyvien Nokia-puhelinten joukosta paljastuu ensimmäinen 5G Nokia-älypuhelin.

Naistenpäivänä 8.3. alkava markkinointikampanja näkyy valkokankailla, ulkomainonnassa, kaupoissa sekä sosiaalisessa mediassa. Kampanjan kasvona on Lashana Lynch, joka esittää elokuvassa uutta 00-agenttia, Nomia. Kampanjan avaa BAFTA-palkitun ohjaajan Amma Asenten ohjaama, No Time to Die -elokuvasta inspiraationsa saanut mainosfilmi. Kampanjan avaava 90 sekunnin video on ensivilkaisu toistaiseksi nimettömään uutuuspuhelimeen. Lontoossa kuvatussa mainoksessa agentti Nomi on ratkaisemassa salaista tehtävää uuden Nokia-älypuhelimen avulla.

Alun perin 007 No Time To Dien julkaisun piti tapahtua ensimmäisillä markkinoilla jo maaliskuussa ja ensi-illan Suomessakin olla 3. huhtikuuta. Koronavirustilanteen takia elokuvan julkaisua kuitenkin lykättiin marraskuulle asti.

Elokuvassa agentti Nomi käyttää uusia Nokia-puhelimia, kuten ensimmäistä 5G Nokia-älypuhelinta. Muita elokuvassa esiintyviä puhelimia ovat Nokia 7.2 ja jo ikonisen aseman saavuttanut 3310.

”Ensi-illan siirtyminen marraskuulle loi meille upean mahdollisuuden rakentaa jännitystä yhteistyön ympärille. No Time To Die on tuonut teknologian vetovoimansa ytimeen. Elokuvan keskiössä on innovaatio, ja käyttämämme teknologiamme kanssa Bond-yhteistyö tekee puhelimistamme ainoan laitteen, jonka kukaan, edes 00-agentti, tarvitsee”, Juho Sarvikas, HMD Globalin tuotejohtaja, kommentoi.

“Luottamus, turvallisuus ja laadukas design muodostavat perustan Nokia-puhelimille, ja arvomme heijastavat uraauurtavaa agentti Nomia. Olemme ylpeitä siitä, että voimme tuoda viimeisimmän teknologian kaikkien saataville ja olemme innoissamme, että voimme tehdä sen uusimman yhteistyökumppanimme kanssa”, Sarvikas jatkaa.

No Time to Die -kampanjan kasvo ja Bond-tähti Lashana Lynch kertoo historiastaan Nokia-puhelinten kanssa. “Ensimmäinen puhelimeni oli Nokia 3210, jonka sain 10-vuotiaana. Matopelin ja vaihdettavien näppäinten kanssa se tuntui minusta jo silloin älypuhelimelta. Kun nyt mietin, kuinka paljon Nokia-puhelimet ovat kehittyneet, on jännittävää esittää Nomia, joka paljastaa brändin uuden puhelimen”, Lynch kertoo.

Bafta-palkittu ohjaaja Amma Asante kertoo mainosfilmin kuvauksista. ”Olen aina tuntenut vetoa projekteihin, joissa kerrotaan vahvojen ja älykkäiden naisten tarinoita. Kampanjan käsikirjoituksessa Nomi kuvattiin upeasti agenttina, joka ei pelkää taistella pahiksia vastaan – ripauksella huumoria”, Asante sanoo.

Uusi Nokia-älypuhelinmalli Lashana Lynchin käsissä.
Uusi Nokia-älypuhelinmalli Lashana Lynchin käsissä.