Facebook testaa tuntuvaa uudistusta

Facebook testaa tasaiseen tahtiin uusia ominaisuuksia, joilla maustaa sosiaalista palveluaan. Nyt yhtiö on ottanut tarkastelun alle useiden, kustomoitavien syötteiden sarjan.

Facebook testaa parhaillaan järjestelmää, jossa palvelun käyttäjälle tarjottaisiin useita eri aiheisiin perustuvia syötteitä. Järjestelmä tulisi käyttöön ainakin Facebookin mobiilisovelluksessa ja korvaisi nykyisen mallin, jossa kaikki sisältö tarjoillaan käyttäjälle vain yhdessä suuressa Uutiset-syötteessä.

Tämä ei tarkoita, että vanha uutissyötä hävitetään täysin, sillä se on edelleen nähtävissä Jason Steinin twiitin kuvakaappauksissa. Sen sijaan vanhan syötteen rinnalle tuodaan useita aihekohtaisia syötteitä, kuten Matkailu ja Tyyli. Tarkoituksena on, että Facebook jakaa automaattisesti sivujen ja ystävien julkaisut näille erikoissyötteille, jotta käyttäjät löytävät juuri sillä hetkellä haluamaansa sisältöä helpommin.

Vastaavia uudistuksia testataan yleensä rajatuilla käyttäjäkunnilla, eivätkä kaikki testatut ominaisuudet päädy osaksi palvelua. Aihepohjaisten syötteiden kohtalokin riippuu siis meneillään olevan testijakson tuloksista.