Suomalaisen peliyhtiön Fingersoftin Hill Climb Racing -ajopelejä on ladattu yli 2 miljardia kertaa.
Nyt pelisarja on saanut jatkoa yhteistyöstä rakennuspalikoistaan tunnetun Legon kanssa.
Lego Group ja Fingersoft ovat julkaisseet virallisesti Lego Hill Climb Adventures -mobiilipelin, joka on nyt maailmanlaajuisesti saatavilla Androidille Google Playssa ja Apple-laitteille App Storessa.
Pelillä on takanaan mittava testijakso, sillä ensimmäisillä testimarkkinoilla se julkaistiin jo tammikuussa 2023.
Hill Climb Racing -pelisarja on tähän asti koostunut alkuperäisestä Hill Climb Racingista, sen jatko-osasta Hill Climb Racing 2:sta sekä pelin kiinalaisesta Android-versiosta. Yhteensä Fingersoft kertoi loppuvuodesta 2022 pelien tuottaneen kokonaisuudessaan nettotuloina yli 180 miljoonaa euroa.
Uutuuspeliä kuvaillaan uudeksi tulkinnaksi Fingersoftin suosituista Hill Climb Racing -autopeleistä. Nyt julkaistussa pelissä ikivihreän Hill Climb Racingin pelattavuus ja maailma yhdistyvät Lego-leikkien luovaan hauskuuteen.
Lego Hill Climb Adventures on yksinpeli, jossa pelaaja lähtee suureen mäkiseikkailuun 3D-maailmassa. Pelissä edetään erilaisten Hill Climb Racingin ja Lego-palikka-ajoneuvojen ja -vempainten avulla. Pelaaja voi avata pelissä uusia alueita ja tutustua näin Climb Canyoniin, eli Hill Climb Racingin laajaan kuvitteelliseen maailmaan.
“Hill Climb Racing -peleistä on tullut maailmanlaajuinen ilmiö, ja olemme innoissamme tästä yhteistyöstä LEGO Groupin kanssa. Näimme alusta asti selkeän yhteneväisyyden yleisöissämme sekä kutkuttavan mahdollisuuden tarjota uusia kokemuksia pelaajillemme. LEGO® Hill Climb Adventures todella yhdistää molempien brändien parhaat puolet. Tämä on ikoninen kumppanuus, josta emme voisi olla ylpeämpiä”, kommentoi Fingersoftin toimitusjohtaja Jaakko Kylmäoja.
”Todistimme niin paljon intoa LEGO® Hill Climb Adventures -peliä kohtaan jo testivaiheessa, joka alkoi vuoden 2023 alussa. Sen kautta olemme saaneet paljon tietoa pelikokemuksesta ja olemme ottaneet siitä oppia varmistaaksemme, että peli on täynnä hauskuutta ja luovuutta – sekä tietysti hulluja mäkiä kiivettäväksi. Toivomme, että kaikilla on yhtä hauskaa peliä pelatessa kuin meillä oli sitä tehdessä yhdessä Fingersoftin kanssa”, kommentoi Tina Walsh, Head of Branded Games, Lego Game.