Isoja muutoksia Instagramin mainoksiin – pitkiä videoita luvassa

Instagram ilmoitti tänään muuttavansa mainosalustaansa huomattavasti. Palvelu laajentaa mainosten formaattimahdollisuuksia ja tuo mainostuksen laajemman yrityspohjan saataville.

Mainokset ovat jatkossa saatavilla yli 30 maassa. Samalla mainostaminen tehdään mahdolliseksi niin isoille kuin hyvin pienillekin yrityksille. Instagram lupaa, että yritysten on aiempaa helpompaa kohdentaa mainoksensa käyttäjille kiinnostusten mukaan.

Käyttäjille näkyvimmät muutokset ovat tiettyjen formaattirajoitusten poistaminen. Mainoksia voidaan jatkossa esittää vaakatason videoina ja kuvina perinteisen neliömuotin sijaan. Rajoitus poistui vastikään myös palvelun käyttäjiltä. Lisäksi videomainosten aikarajoitusta muutetaan lempeämmäksi. Syyskuusta eteenpäin Instagramissa voidaan nähdä jopa 30 sekunnin videomainoksia ”rikkaamman tarinankerronnan” saavuttamiseksi.

Koville pelureille tarjolle tuodaan myös uusi Marquee-palvelu. Instagram, että Marqueen avulla yritykset voivat tehokkaasti kaapata massojen huomion. Palvelun kerrotaan toimivan erityisen hyvin lyhyellä aikavälillä ja sopivan näin ollen vaikkapa ensi-iltatapahtumille ja tuotejulkaisuille.