Samsung on käynnistänyt kampanjan, joka tarjoaa yhdelle pohjoismaalaiselle tv-sarjafanille todellisen mahdollisuuden perehtyä rauhassa suosikkiohjelmiinsa.
Catch up Grant -nimellä kulkeva kampanja tarjoaa yhdelle onnekkaalle mahdollisuuden vetäytyä sadan päivän ajaksi katsomaan rästiin jääneitä tv-sarjoja buddhaluostariin Himalajalle.
Mukaan voi hakea kampanjasivulta löytyvällä lomakkeella. Hakemusten perusteella kustakin Pohjoismaasta valitaan finalistit, jotka pääsevät Tukholmaan kisaamaan pääpalkinnosta. Karsinnat järjestetään Tukholmassa 7.- 8.10.2015. Haku kilpailuun alkaa 25. syyskuuta.
Matka- ja oleskelukulujen lisäksi voittajalle maksetaan 1600 euron kuukausipalkkaa oleskeluajalta. Paikan päälle kuljetetaan Samsungin SUHD-TV, jonka avulla voittaja pääsee syventymään sarjojen maailmaan.
Kysely: Väliin jäänyt jakso stressaa
Samsungin teettämän kyselyn mukaan tv-sarjojen katselu on tärkeä osa ihmisten arkea. YouGov-tutkimusyhtiöllä teetetyn kyselyn mukaan lähes puolet suomalaisista stressaantui joko paljon tai jonkin verran, jos heiltä jäi väliin yksi jakso seuraamastaan TV-sarjasta. 32 prosenttia ilmoitti myös olevansa surullisia, kun heidän lempisarjansa loppui.
Tutkimuksen mukaan neljännes suomalaisista koki, ettei heillä ollut tarpeeksi aikaa TV-sarjojen katsomiseen. Naiset ilmoittivat katsovansa enemmän sarjoja kuin miehet, sillä naisista 40 prosenttia katsoi sarjoja päivittäin. Miesten kohdalla vastaava luku oli 29 prosenttia. Tärkeimmiksi syiksi TV-sarjojen katseluun ilmoitettiin rentoutuminen (64 prosenttia vastaajista) ja irtautuminen todellisuudesta (12 prosenttia).