Motorolan ostaneen ja nykyisin myös Moto-puhelimia myyvän kiinalaisen Lenovon mobiiliyksikkö teki tappiota heinä-syyskuussa ja liikevaihtokin laski vuotta aiemmasta.
Lenovon mobiiliyksikön liikevaihto oli kaksi miljardia dollaria, 12 prosenttia vuotta aiempaa vähemmän. Edeltävältä huhti-kesäkuun vuosineljännekseltä myynti kasvoi 20 prosenttia.
Mobiiliyksikön tulos ennen veroja oli 156 miljoonaa dollaria tappiolla, vaikka tappiot edeltävästä neljänneksestä pienenivätkin.
Lenovo toimitti yhteensä 14 miljoonaa Motorola- ja Lenovo-puhelinta eli 25 prosenttia vuotta aiempaa enemmän. Toimitukset kasvoivat Aasiassa ja Intiassa. Edeltävästä neljänneksestä Moto-puhelinten toimitusten kerrotaan kasvaneen lähes 40 prosenttia Moto G:n sekä Moto Z:n ja sen Moto Mods -lisäosien onnistuneen lanseerauksen myötä.
Lenovo vertasi Moto Z:n markkinadebyyttiä jopa alkuperäisen iPhonen myyntiintuloon, jota ensimmäisen 3 kuukauden menestys on nyt vastannut.
Huomionarvoista on, että Lenovo kertoi 60 prosentin Moto Z -käyttäjistä hankkineen myös ainakin yhden Moto Mods -lisäkuoren.