Toyotan vastaisku - katso automerkkien top 10 -brändit

Toyotan uskottavuus on taas kunnossa USA:ssa tapahtuneen Prius-hölmöilyn jälkeen – ainakin jos asioita mitataan brändien arvoilla. Toyota on taas arvokkain autotuotemerkki ennen BMW:tä ja Mercedestä tuoreella BrandZ-raportilla. Toyotan brändin arvo on tällä hetkellä 24,2 miljardia dollaria.

Arvokkaimpiin tuotemerkkeihin autobrändeillä on tosin vielä matkaa. Ykkösenä on nyt Apple (153,3 miljardia dollaria) ohitettuaan listaa vuosia hallinneen Googlen (111,5). Kolmantena tulee IBM (100,8), neljäntenä McDonalds (81,0) ja viidentenä Microsoft (78,2). Toyotan sijoitus listalla on 27.

Autotuotemerkkien Top 10 BrandZ-raportin mukaan:

1. Toyota 24,2 miljardia dollaria
2. BMW 22,4
3. Mercedes 15,3
4. Honda 14,2
5. Porsche 12,4
6. Nissan 10,1
7. VW 7,4
8. Ford 7,4
9. Audi 3,8
10. Lexus 3,6

Lisätietoa: www.brandz.com

Teknari