Mercedes-AMG GT S teki vaikutuksen – ”Elämä alkaa neljän tonnin jälkeen”

Teknavin 10. kauden seitsemännessä jaksossa (ensiesitys 4.11., klo 22.40, MTV3) Markku Alén pääsi laittamaan Mercedes-AMG GT S:n todelliseen testiin. Teknavi kävi tutustumassa tähän uutuuteen hieman varkain jo alkukesästä Ruotsissa.

Mercedes-AMG GT S on merkin uuden alabrändin ensimmäinen alusta lähtien itse tehty auto. Jatkossa tämän legendaarisen virityspajan kautta tulevat muutkin autot tunnetaan nimellä Mercedes-AMG. Odotukset autoa kohtaan olivat korkealla ja myös ensitutustuminen oli vakuuttava.

– GT S tarjoaa vahvaa vääntöä jo alle 2000 minuuttikierrokselta lähtien. Kierrosten noustessa meno kiristyy tasaiseen tahtiin ja kunnolla elämä alkaa neljän tonnin jälkeen, kirjoitimme Teknavissa alkukesästä.

Lue koeajo kokonaisuudessaan täältä: Mercedes-AMG GTS – kun AMG sai täysin vapaat kädet

Koeajon lisäksi Teknavi julkaisi hiljattain mielenkiintoisen vertailun AMG GT:stä ja urheiluautoikoni Porsche 911 Carrera S:stä.

Lue, miten kahden stuttgartilaisen taistossa kävi: Vertailu: Mercedes-AMG GT vs. Porsche 911 Carrera S

Varmasti yksi tunnetuimmista Mercedes-AMG GT S:llä ajavista suomalaisista on Kimmo Laiho, eli Elastinen. Mersu-miehenä tunnettu Elastinen vieraili viime vuonna Teknavin Auto & Persoona -juttusarjassa, joskin silloin alla oli toinen tähtikeula.

Katso vierailu kokonaisuudessaan täältä: Elastinen videolla: ”Suurin osa kertosäkeistä syntyy automatkoilla”